6 Temmuz 2016

Yeni bir günden merhaba,

Dünkü yağmurlu günün ardından kuru bir güne uyanıyoruz. Hava raporuna göre yağmur yok ama yine hafiften kapalı. Nasıl olsa yağmayacak diye kendimizi teselli ediyoruz.

Amasra’da güzel bir güne başlarken hemen çadırlarımızı topluyoruz. Tüm eşyalarımızı araca yükledikten sonra Türkan Hanımın Yerine giderek güzel bir kahvaltı yapıyoruz. Ardından yola çıkma vakti geliyor. Bu arada Amasra’da bize yardımcı olan Mahmut Zeki Gürsoylu abimizde turumuza dahil oluyor. Amasra’da ki misafirperverliği için kendisine ne kadar teşekkür etsek azdır.

Turumuza dönecek olursak, bilimsel verilere göre bugün turumuzun en zor günü olacak. Bir sürü çıkış ve iniş bizi bekliyor ki bunun ilki daha Amasra’nın çıkışı oluyor. Yer yer öyle sertleşiyor ki viteslerimiz yetersiz kalabiliyor.

Amasra’yı tırmanışla geride bırakırken Bartın’dan gelen yola birleşinceye kadar epey tırmanıyoruz. Tabii burada bitmiyor, buradan sonra bir süre daha tırmanmaya devam ediyoruz. Zirveye ulaştıktan sonra hafiften kendimizi salıyoruz aşağıya. Çakraz’a kadar pedal çevirmeden hızla gidiyoruz. Çakraz’da kısa bir mola sırasında Serhat hocam bize muhteşem bir filtre kahve hazırlıyor. Turun en kilit noktalarında bu nimetten bizi faydalandırdığı için Serhat hocaya minnettarız.

Çakraz molamızın ardından Kurucaşile yönüne doğru yolumuza devam ediyoruz. Çakraz çıkışında bulunan Çakraz Tünelinden dikkatli ve kontrollü bir şekilde ışıklarımızı yakarak geçiyoruz.

Buradan sonra yolumuz daha da tenhalaşıyor. Trafik olabildiğince azalıyor, yol biraz daha daralıyor ve rampalar biraz daha vicdansızlaşıyor. Ayaklarımıza kuvvet diyerek çeviriyoruz pedallarımızı.

Küre Dağları Milli Parkı sınırları içindeyiz artık. Doğa ile iç içe pedal çeviriyoruz. Ön tarafta Fatih ve Şennur ile goy goy yaparak pedal çevirmek oldukça keyifli. 🙂

Yine bir tırmanış ve sonrasında iniş. Sayısını hatırlayamadığım kadar inip çıkıyoruz. İniş sırasında Meydan Köyde mola zamanı. Arkadaşlarımızın gelmesini köyün kahvesinde beklerken kahveci amcayla muhabbete başlıyoruz. Daha önce Mart ayında buraya gelmiştim ve aynı kahvede mola vermiştim. Amca beni hatırlıyor. 🙂 Bu güzel bir duygu…

Tüm ekip tamamlandıktan sonra çay, kahve, soda ne varsa içiyoruz. Herkes oldukça yorgun ve aynı zamanda mutlu. 🙂 Ekipte bulunan herkese buradan tekrar tekrar teşekkür ediyorum bu bütünlüğü sağladıkları için. Hep birlikte çok iyi bir takım olduk. 😉

Molanın ardından Kurucaşile’ye doğru pedallamaya devam ediyoruz. Kurucaşile öğle yemeği yiyeceğimiz bir nokta. Oraya kadar herkes kendi temposunda gidecek. Yol üzerinde ki manzaraları arkadaşlarımızın kameralarından görebilirsiniz.

Kurucaşile girişinde bir petrol istasyonunda toplanıyoruz. Tüm ekip tamamlandıktan sonra hep birlikte ilçeye giriş yapıyoruz. 1800 nüfuslu küçük bir sahil kasabası olan Kurucaşile’deyiz artık. Hepimiz kurt gibi açız hemen bir lokanta bulup karnımızı doyurlamalıyız.

Kurucaşile’de bir saate yakın mola veriyoruz. Bir güzel karnımızı doyurup üzerine de buz gibi dondurmalarımızı yiyoruz. Hava artık açtı ve güneş bizi yakmaya başladı. Bu durumdan hiç bir zaman şikayetçi olmadım, olmamda. 🙂 Tabii diğer arkadaşlarım benim gibi düşünmeyebilir.

Yine tırmanışlarla pedalladığımız yolda artık Kastamonu il sınırlarına giriyoruz. Turumuzun 3. şehrinin sınırlarındayız artık. Bekle bizi Cide, geliyoruz…

Bu noktadan sonra yine sert bir rampa bize merhaba diyor. Oldukça sert bir rampa hemde. Ama bizim için sorun değil, yavaş yavaşta olsa üstesinden geliriz. 🙂 Ki öyle de oluyor ve bir süre sonra Gideros Koyuna ulaşıyoruz. Bu güzel koyda vakit geçirmek isterdik ama oldukça yorulduğumuz için Cide’ye gidip orada dinlenmek niyetindeyiz.

Gideros’tan sonra bir rampa daha çıkıp Cide’nin düzlüğüne doğru iniyoruz. Bu yolda epey düz gittikten sonra nihayet Cide’ye ulaşıyoruz. Günün final mutluluğu yüzümden belli oluyor. Daha önce gelmediğim, görmediğim bir ilçede olmak benim için extra mutluluk kaynağı tabii. 🙂 Kastamonu ilçelerinin birisine daha ulaşmış oluyorum.

İlçe girişinde arkadaşlarımızın gelmesini beklerken bu arada İstanbul’dan arkadaşımız Oktay Toprak’ı arıyoruz. Kendisi aslen buralı ve şuan bayram dolayısıyla burada. Köyde bayram ziyaretinde olduğu için bize evi tarif ediyor ve muhakkak uğramamızı söylüyor.

Tüm arkadaşlarımız geldikten sonra Oktay’ın ailesinin evine geçiyoruz. Sadece biraz soluklanmak ve kahve içmek için uğradığımız eve resmen çöküyoruz. Oktay’ın babası ve annesi bizi öyle bir ağırlıyor ki onlar için ne desek, ne yapsak az kalır. Bu kadar içten ve bu kadar iyi insanlar oldukça bizim sırtımız yere gelmez.

Oktay’ı beklerken babası Enver Abi ile muhabbet ediyoruz. Onlarda yılda sadece birkaç aylığına buraya geliyorlarmış. Muhteşem bir yerde yaşıyorlar ve bunun kıymetini de biliyorlar.

Bu arada konaklamayla ilgili olarak evin üst kısmını bize açıyorlar. Oysaki biz plajda çadır kurmaya bile razıydık. Ama böyle bir teklifi geri çevirmek olmazdı. Evet ne kadar çok zahmet verdiğimizin farkındayız. O nedenle diyorum ya Toprak ailesinin hakkını ödeyemeyiz.

Kadın arkadaşlarımız duşlarını alıyorlar biz erkekler ise bahçede hortum altında yıkanıyoruz. O kadar güzel bir yerdeyiz ki tarif bile edemem. 🙂 Akşam yemeği çalışmaları bir taraftan sürerken bizde bahçe keyfi yapıyoruz.

Nihayet yolunu dört gözle beklediğimiz Oktay’da geliyor. 🙂 Bizim ne kadar kalabalık olduğumuzu görünce şaşkına uğramadı değil hani. Sanırım kahve teklifini yaparken bunu hiç aklından geçirmemişti. 🙂

Enver Amcanın maharetli ellerinden öyle bir akşam yemeği yiyoruz ki tadı damaklarımızdan tur boyunca gitmiyor. Her ne kadar tarifini istesekte alamıyoruz. Bu arada bu güzel akşamda bize tüm misafirperverliklerini gösteren aile fertlerine arkadaşlarım adına da milyonlarca kez teşekkür ediyorum. Unutulmaz bir gün geçirttiniz bizlere… 😉

Her güzel şeyin bir sonu olduğu gibi bugünü de güzel bir şekilde sonlandırıyoruz. Organize ettiğimiz yatma planını uygulayarak yataklarımıza geçiyoruz. Sabah kalkıp tekrar yola devam edeceğiz…

Amasra – Kurucaşile – Cide Güzergâh ve Yükselti Haritası:

Saygılarımla…

This entry was posted on Cumartesi, Ocak 7th, 2017 at 20:29.
Kategori: Türkiye'den.

Yorum Yok,

Yorum Yaz “Batı Karadeniz Bisiklet Gezisi 3.Gün (Amasra – Cide)”

Serkan TAŞDELEN | pedalla.com | .net | .org | serkantasdelen.com.tr | Tüm hakkı saklıdır | 2014