Batı Karadeniz Bisiklet Gezisi 6.Gün (Eflani – Bartın)

09 Temmuz 2016

Merhaba arkadaşlar,

6 günlük turumuzun son gününe muhteşem bir yerde uyanıyoruz. Eflani Ortakçılar Göleti burası. Sabah manzarası enfes bir yer ama toparlanıp bir an önce yola koyulmamız gerekiyor. Bugün kısaca rotamız şöyle olacak: önce Eflani’de kahvaltı sonra Bartın’a kadar gidip orada turumuzu noktalayıp evlerimize gitmek üzere yola çıkacağız.

Ortakçılar Göleti ile Eflani arası çok uzak değil. Kısa bir toprak yoldan sonra zemin asfalt oluyor. Sabah saatlerinde trafik olmadığı için şanslıyız.

Eflani ilçe merkezine varınca dağılıyoruz. Herkes istediği yerde kahvaltı yapıyor. Sonrasında dün kahve içtiğimiz kafede buluşuyoruz.

Kahvaltının ardından yolculuğumuz başlıyor. Eflani’yi geride bırakıp yeni yerleri keşfetmek için sabırsızlanıyoruz. Normal Eflani – Bartın yolunu değil de daha kestirme olan köy yollarını tercih etmek bizi mutlu etse de ulaşım aracımız için pek de öyle olmuyor.

Ovacuma’ya sakin ama inişli çıkışlı bir yolla ulaşıyoruz. Kısa bir mola verdiğimiz kahvede otururken yan yana duran bisikletlerimizin hepsinde Brooks sele olduğu dikkatimizi çekiyor.

Ovacuma molamızın ardından Karabük-Bartın anayolu ile buluşuyoruz. Burası turumuzun olmazsa olmaz noktalarından bir tanesi. Ağaç tünelde ilerliyoruz. Manzara o kadar güzel ki aklımızı başımızdan alıyor.

Sürekli fotoğraf çekmek için durmak zorunda kalıyoruz. Buraya daha önce tek başıma gelmiştim. Şimdi ise  sevdiğim arkadaşlarımla birlikte pedallıyorum. Bu benim için muhteşem bir duygu.

Bu güzel manzarada kilometreler altımızdan hızla akıyor. Bartın’a sadece 30 km yolumuz kalmış. Artık turun sonuna geldiğimizi anlıyoruz.

Ağaç yolun tadını çıkara çıkara pedallarımızı çevirmeye devam ediyoruz.

Herkes halinden memnun. Bakınız Kevser. ?

Benim de ondan geri kalır yanım yok. Oldukça mutlu ve keyifliyim.

Bu turda bize şoförlük yapan Burçin kardeşimin de keyfi yerinde. Ne kadar teşekkür etsek azdır.

Bu güzel yolun bitmesiyle biraz hüzünleniyoruz. Abdipaşa’da yemek molası verip ardından Bartın’a kadar durmadan pedal basıyoruz. Şehir giriş tabelasında fotoğrafı ihmal etmiyoruz tabii ki.

Bartın merkeze girdikten sonra bir AVM’ye kadar gidiyoruz. Burada aracımızı daha rahat yükleyebiliriz. Herkes geldikten sonra biraz soluklanıyoruz. Bu arada Bartın’da yaşayan Mustafa hoca karşılıyor bizi. Keyifli dakikalardan sonra, hüzünlü saatler başlıyor. Artık ayrılık zamanı geldi. Zeki abimizi Amasra’ya, Serhat Hoca, Semra, Burçin ve Hale’yi İzmir’e uğurluyoruz.

Biz de toparlanıp önce Ankara’ya sonra da Muğla’ya doğru yola çıkıyoruz. Meşhur köftesini de yedikten sonra Bartın’ı geride bırakıyoruz. Safranbolu’dan başladığımız tur muhteşem hatıralar ve dostlukla 6 gün sonunda Bartın’da noktalandı. Yeni turlar, yeni yollarda görüşmek dileğiyle.