Ekincik Bisiklet Gezisi

ekincik-banner

15 Haziran 2014

Merhaba Değerli Pedalla.com takipçileri,

Bu hafta sonu Köyceğiz’in Ekincik koyunu görmeye ve orada denize girmeye gidiyoruz. Rotamız toplamda 70 km olsa da zorluk derecesi biraz yüksek. Tabii bu zorluğa havanın kavurucu sıcağını ekleyince tadından yenmiyor.

Saat 9.30’da hareket etmek üzere Köyceğiz Turizm Danışma Bürosu önünde buluşuyoruz. Merih Abi ve Nil Köyceğiz’den, Murat Abi Gökçe’den, Emirhan Muğla’dan bense Akyaka’dan katılıyorum. Böylece dört farklı yerden beş katılımcıyla turumuza başlıyoruz.

Kordonda ilerleyerek köy yoluna çıkıyoruz. Sultaniye’ye kadar olan kısmını defalarca gittiğim için pek önemsemiyorum, biran önce gölü yine göreceğimiz manzaralı yolu hayal ederek pedallıyorum.

Hamitköy’ü selamlayarak yolumuza devam ediyoruz.

Namnam çayı üzerinde köprüden geçerken Nil’in çantasından düşüp patlayan teneke ice tea’yi ayaküstü içiveriyoruz. Hemen ardından hafiften tırmanışa başlıyoruz.

Yükseldikçe Köyceğiz Gölü’yle Namnam Çayının buluştuğu noktayı izliyoruz. Buralar her mevsim çok güzel. Yıllarca pedallasam bıkmayacağım bir coğrafyada yaşıyoruz. Ne mutlu bize. 🙂

Bu arada fotoğraf makinemin pili bitiyor ve kendime kızıyorum neden kontrol etmeden yola çıktım diye. Telefonumla çekmeye devam ediyorum.

Arkadaşlarım gelince biraz dinlenip devam ediyoruz.

ekincik (1)

Arada durup ağaçlar arasından gölü seyrediyoruz. Tırmanışı bitirip inişe geçtiğimizde rüzgarı sonuna kadar hissetsek de çeşme başında durup terlemiş tenimizi serinletiyoruz.

ekincik (2)

Sultaniye Kaplıcalarına dönen kavşağı geride bırakıyoruz ve 6 km sürecek olan sert tırmanış başlıyor. Havanın sıcağıyla tırmanış iyice kendini hissettiriyor. İlk viraja kadar Merih Abiyle laflayarak pedallıyoruz. Çeşme başında durup arkadaşlarımızın gelmesini bekliyoruz.

ekincik (4)

Ekibin toparlanması biraz vakit alıyor. Ama durumdan şikayetçi değiliz. 🙂

ekincik (8)

Sularımızı tazeleyip ve biraz soluklanıp geriye kalan 2 km’lik tırmanışa başlıyoruz.

ekincik (9)

Ekincik tabelasını görüyoruz görmesine ama hala ulaşmış sayılmayız. 🙂 Uzun bir iniş bizi bekliyor. 🙂 Tabii dönüşte burayı çıkacak olmamız bazı arkadaşlarımızı kaygılandırıyor. 🙂

ekincik (10)

Ve zirvedeyiz… Çıktığımız rampanın hediyesi, Ekincik manzarasını içimize çekiyoruz. 🙂

ekincik (12)

Tüm ekip tamamlandıktan sonra salıyoruz bisikletlerimizi rampadan aşağıya. Ekincik’te buluşmak üzere sözleşip akıp gidiyoruz. İniş sırasında fotoğraf çekmek aklımıza bile gelmiyor, yolun tadını çıkarıyoruz.

Ekincik Koyuna ulaşınca bisikletlerimizi park edip denize girmek için hazırlanıyoruz. Bir saatten fazla buradayız.

ekincik (13)

Belediyenin tesisinde öğle yemeğimizi yiyeceğiz ama öncesinde kendimizi denize atıp biraz serinlememiz gerek. Nil bizi seyretmekle yetiniyor; o amele yanığını düzeltmek için güneşlenecekmiş. 🙂 10-15 dakika kadar yüzdükten sonra çıkıp duş alıyoruz. Sonrasında afiyetle karnımızı doyuruyoruz.

ekincik (14)

Bu arada bisikletlerimiz gölgede dinleniyorlar. Birazdan yola çıkacağız ve 8 km tırmanış bizi bekliyor. 🙂 Keyfimiz yerinde, tırmanış canımızı sıkamaz. 🙂 Yavaş yavaş çıkarız nasıl olsa.

ekincik (15)

Saat 14.15 gibi hazırlanıp Köyceğiz’e dönüşe geçiyoruz. Sularımızı tazeledikten sonra herkes kendi temposunda tırmanışa başlıyor. Zirvede buluşup hep birlikte devam edeceğiz.

Buradan sonra pek fotoğraf çekmiyorum. Gittiğimiz rotanın aynısı olduğu için manzaralarda aynı oluyor. 🙂 Sıcaktan dolayı rampalar zorluyor, biraz esinti bile yok. Zirveye ilk varanlar Merih Abi ve ben. Yarım saatten fazla arkadaşları bekliyoruz. Bu sırada ileriye dönük tur planları yapıyoruz. 🙂

Meğer Nil’in zinciri atmış ve kendi düzeltip öyle gelmiş. Herkesi görünce inişe geçiyoruz ve o hızla diğer tırmanışa kadar hiç durmuyoruz. Giderken mola verdiğimiz çeşmede tekrar buluşup yine hep birlikte pedallamaya başlıyoruz.

Güneşin konum değişikliğiyle tekrar gölün fotoğrafını çekiyorum. Bu defa çok daha güzel görünüyor. 🙂

ekincik (18)

Hamitköy girişine kadar güzel bir tempo tutturuyoruz. Kısa bir mola vererek  Atatürk Çeşmesinin oradaki amcadan, taze sıkılmış portakal suyu içiyoruz. Bu enerjiyle soluğu Köyceğiz’de alıyoruz. Bu yorgunluğun üzerine bira ve midye iyi gider diyerek hemen bir yere oturup biralarımızı söylüyoruz. Midyeci etrafta görünmüyor. Nil hemen telefonla çağırıyor ve birkaç dakikaya yanımızda beliriyor. 🙂 30-40 tane midyeyi mideye indiriyoruz. 🙂 Turun bütün yorgunluğunu alıp götürüyor. 🙂

Bugün 70 km dolaylarında pedal çevirmiş oluyoruz. Kendi adıma çok keyif aldığım bir tur oldu. Umarım arkadaşlarım içinde öyle olmuştur 🙂

Toplam Km: 69.40 Km | Ort.Hız: 15.1 | Max.Hız: 59.4 | Bisiklet Kullanımı: 04:35:15