Erzincan’dan Bayburt’a Bisiklet Turu

13 Haziran 2010

Merhaba Sevgili Pedalla.com takipçileri,

Yine bir günübirlik gezimizde sizlerle birlikteyiz. Aylardır uzun bir yolculuğun planını yapıyoruz, ama çıkmak bu güne nasipmiş. Erzincan’dan başlayarak, Kelkit ve Köse’yi takiple Bayburt’a ulaşıyoruz bu gezimizde. Lafı daha fazla uzatmadan fotoğraflara geçiyorum.

Günler öncesinden planlıyoruz gezimizi ve o gün geldiği zaman saat 05:00’de Erzincan çıkışında bulunan Ergan AVM’de buluşuyoruz. Tur kadromuz ise şöyle; Serkan Taşdelen (ben), Suat Bağlan ve Nurullah Kurdal…

Rotamızın uzunluğu ise harita üzerinde 155 Km, bunu kendimiz giderek daha ayrıntılı olarak göreceğiz.

Saat 05:00’de lastiklerimizin havalarını tamamladıktan sonra hareket ediyoruz. Kavakyolu, Çukurkuyu Köylerinin içinden geçiyoruz. Gün henüz uyanıyor ve biz yeni yeni kendimize geliyoruz. Sevgili Suat’ın kaskı gördüğünüz gibi bagajında geliyor. Rampa çıkacağımız için takmak istemiyor…

10 km sonunda Yalnızbağ Belediyesine ulaşıyoruz. Buradan sonra Erzincan-Gümüşhane yoluna bağlanıyoruz. Ahmediye Geçidini çıkmaya başlıyoruz ve eğim giderek dikleşiyor. Ben ve Nurullah ardarda tırmanıyoruz, hemen önümüzde ise sevgili Suat var…

Çarhanek mevkiine kadar durmadan pedal çeviriyoruz. Burada kısa bir mola veriyoruz ve hem sularımızı tamamlıyoruz, hemde birşeyler atıştırıyoruz. Ben Çukurkuyu’dan aldığı ekmekten birkaç lokma atıyorum ağzıma. Rampanın daha başındayız, yolumuz uzun. Üçümüzün bisikletinde de plakalarımız var. Gören vatanaşlarımıza tek tek anlatmaktan çok daha iyi. 🙂

Sevgili Suat’ta mola bölgemize yaklaşıyor… Güneş yavaş yavaş yüzünü göstermeye başlıyor.

Moladan bir kare… Daha fazla salmadan kendimizi tekrar yola koyuluyoruz.

Hızımız 10 km’yi geçmiyor, geçemiyor. 🙂 Bu nedenle arkadaşlarımız kasklarını bagajlarında taşıyorlar. Bana kızmayın dostlar, ama olmuyor böyle. 🙂

Doğan güneş doğru pedallar dönüyor. Tırmanışa devam…

Kelkit’e 50 km yolumuz var, 20 km’dir yoldayız. 15 km’dir ise sürekli tırmanıyoruz.

Bir süre sonra tekrar bir çeşme başında duruyoruz. Su molası ve dinlenme molası aynı zamanda. Mataraları tamamlıyoruz ve tekrar yoldayız.

Bizi Erzincan’a geri getirecek olan otobüsler tek tek bizi geçiyorlar. Suat kardeşim hafif tempo ile tırmanmaya devam ediyor.

Nihayetinde 20 küsür km sonunda 2120 metre yükseklikte ki Ahmediye Geçidinin zirvesine varıyoruz. İlk işimiz hatıra fotoğrafı oluyor ve vakit kaybetmeden iniş için hazırlanıyoruz.

4-5 km’si sert olan inişin devamı hafif eğim ile devam ediyor. Kelkit’e 30 km kalan tabelasını görene kadar hiç durmadan pedal çeviriyoruz ve burada fotoğraf çekiliyoruz.

Bir sonraki mola ise 20 km tabelası…

Kelkit’e 10 km kala servis yoluna giriyoruz. Yol yapım çalışması olduğu için çok şirin ve küçük bir köy olan Tütenli köyünden geçiyoruz.

Ardından tekrar yola çıkıyoruz ve üç kişi hızlı tempo ile Kelkit’e giriş yapıyoruz. Ben, Nurullah ve Suat’ın mutluluğu her yerden belli. 🙂

Kelkit’e harcadığımız eforu ve enerjiyi geriye kazanmak için yemek yiyoruz. Yemeğin ardından ise ikişer bardak çaylarımızı yudumluyoruz.

Kelkit merkezden de birkaç kare fotoğraf alıyoruz anı olarak. Ben ve Suat… Formalarımız ise Tour Of Turkey’den… 🙂 Tabi biz onlarda gerçekte asla giyinemeyiz o ayrı. 🙂

Kelkit manzarası….

Kelkit çıkışındayız. Burada yol üçe ayrılıyor, Şiran, Gümüşhane ve Bayburt olmak üzere. Tabi ki bizim rotamız sağdan devam ediyor. İlk olarak Köse, ardından ise son durağımız Bayburt. Daha 80 km civarında yolumuz var.

Kelkit girişinde yol yapım çalışmaları dolayısı ile kaldırılan tabelayı çıkışta yakalıyoruz ve hemen tek tek fotoğraf çekiyoruz.

Köse’ye 25 km yolumuz var, asılıyoruz pedallara. O da ne? Yolda bir tabela, “KAŞ”. Tabi burası Antalya’nın ilçesi olan Kaş değil. 🙂 Kelkit’in bir beldesi olan Kaş…

Sevgili Suat yine görev başında, asılıyor pedallara… Burada rüzgara karşı yol aldığımız için epey yoruluyoruz…

Köse’ye daha 13 km yolumuz var. Ama biz neredeyse bittik. Rüzgar çok kötü geliyor karşımızdan. Biran önce Köse’ye varıp biraz dinlenmek ve birşeyler içmek istiyoruz.

Yolda gördüğümüz bir kaza manzarası, ucuz yırtmış gibi… Geçmiş olsun dileklerimiz ile tekrar pedal başına…

Köse’ye son 3 km yolumuz kaldı. Mutluyuz, bir o kadar da bitkin… 🙂 58 Km daha Bayburt’a kadar nasıl gideceğiz.?

Köse’ye ulaşıyoruz ve hemen soğuk birşeyler içecek yer arıyoruz.

Bir marketin önünde duruyoruz ve hemen içeceklere yöneliyoruz. Kola, maden suyu, meyve suyu ne bulursak alıyoruz. Hararetimizi ancak keser… 🙂 Yaklaşık yarım saat kadar dinleniyoruz. Ama bir yandan da telaşlıyız. Erzincan’a son otoüs Bayburt’tan 17:00’de kalkıyor. Onu kaçırırsak Erzincan’a dönemeyiz. O nedenle saat 12:30 gibi tekrar yoldayız.

Köse çıkışındayız, yolumuz ikiye ayrılıyor. Bayburt’a dönüyoruz ve yine az da olsa rampaya tırmanıyoruz.

Buradan sonra Bayburt’a 55 km yolumuz kalıyor. Rüzgar biraz azalmış gibi. Bizde hızımızı biraz daha arttırıyoruz.

Yol dar, manzara ise bir o kadar güzel…

Ben ve Nurullah birlikte biraz tempolu olarak pedal çeviriyoruz. Suat ise arkamızda, gözden kaybetmeden ilerliyoruz.

Yolda karşımıza çıkan gizli güzellikleri fotoğraflamayı ihmal etmemek gerek…

Kısa bir mola daha… 🙂

Sevgili Suat bir süre susuz kalıyor, aşırı derece de su tüketimi dolayısı ile.

O nedenle her gördüğümüz çeşmede su takviyesi yapıyoruz.

Bayburt’a 46 km kaldı ve biraz kendimize geldik. Zevkle pedallar dönüyor…

Bir süre sonra karşımıza çıkan gölet ise Salyazı Göleti. Birçok çeşit su kuşunu görmek mümkün burada. İlk olarak poz veren sevgili Nurullah oluyor.

İkinci sırada ise ben varım… 🙂

Son olarak ise sevgili Suat geçiyor objektifin önüne…

Yine bir çeşme ve  su takviyesi. 🙂

Bayburt’a giderek yaklaşıyoruz. Ama hala Gümüşhane il sınırları içerisindeyiz.

Çevremizin manzarası ise çok güzel. Bu manzara karşısında pedal çevirmek büyük mutluluk…

Bayburt il sınırına vardık. Artık Bayburt topraklarındayız. Azıcık yolumuz kaldı…

Çayıryolu Köyünü geçtikten sonra bir petrolde duruyoruz ve burada da soğuk birşeyler içiyoruz. 15-20 dakika kadar da burada dinleniyoruz. Bayburt’a 17 km yolumuz kaldığını söylüyor işletmeci ama, bize hiç öyle gelmiyor.

Ardından yola devam ediyoruz ve 7 km sonunda karışımıza çıkan tabelada 15 km kaldığını yazıyor.

Demirözü kavşağını geride bırakıyoruz.  Buradan sonra bir küçük rampa daha çıkıyoruz. Rampa sonunda ise bizi karşılayan tabela süper… 🙂 İnişin olduğunu gösteriyor.

Salıyoruz bisikletlerimizi aşağıya rampadan doğru… Bayburt’a son 10 km…

Turumuzun en önemli fotoğrafı olarak Bayburt girişinde çekiliyoruz 3 arkadaş. Nurullah, ben ve Suat…

Bayburt’a inerek giriş yapıyoruz. Mutluluğumuz her halimizden belli. 🙂

Bayburt karşımızda görünen tepenin arkasında kalıyor. Saat 4, otobüsün hareket saatine tam 1 saat var.

Hemen rotamızı otogara çeviriyoruz ve bisikletlerimiz ile Erzincan’a gideceğimizi söylüyoruz. Lüks Bayburt Seyahat görevlisi arkadaşımız bize bu konuda yardımcı oluyor. Bunun için çok çok teşekkürler firmaya.

Saatimiz bu arada 16:30 oluyor ve şehir merkezine gidip gelecek kadar vaktimiz kalmıyor. Bayburt’u daha önce gördüğüm için benim açımdan sorun yok. Nurullah zaten buralı ve burada kalacak. O nedenle otogardan ayrılıyor Nurullah. Suat ise ilk defa geldiği Bayburt’u göremeden otobüse biniyor. Bayburt’u merak edenler varsa tabi ki buradan görebilir…

Son fotoğrafımız ise sökülmüş bisikletlerimiz ile Suat oluyor. Birazdan bisikletlerimizi otobüse yerleştireceğiz. Sonrasında ise 2 saat sürecek olan yolculuğumuza başlayacağız.

Saat 17:00’de otobüsümüz hareket ediyor ve 19:30 gibi Erzincan, Yalnızbağ köyünde otobüsten iniyoruz. Otobüs merkeze girmediği için orada inmek zorundayız. Merkeze kadar 10 km kadar daha pedallayacağız. Bu arada Semih Hoca ile görüşüyoruz ve Ergan’da çay içmek için sözleşiyoruz. Çok geçmeden Ergan’a varıyoruz ve Semih Hoca, Sefa Hoca, ven ve Suat ile ikişer bardak çay içiyoruz. Semih ve Sefa Hocaya kısaca turumuzu anlatıyoruz.

Daha fazla vakit geçirmeden yorgun vücutlarımızı dinlendirmek için eve geçiyoruz. İyi bir duşun ardından tekrar kendimize geliyoruz.

Toplam Km: 165.91 Km | Ort.Hız:19.3 | Max.Hız:66.1 | Bisiklet Kullanımı: 08:35:38

Güzergâh Haritası;

Sevgi ve Saygılarımla…

Erzincan’dan Bayburt’a Bisiklet Turu” üzerine 15 düşünce

• 17 Haziran 2010, 02:26

Serkan Hocam, yine harika bir tur olmuş. Doğu Anadolu yolları en çok pedal basmak istediğim yerler, sayende gitmeden görmüş kadar, o yolları geçmiş kadar oldum. Anlatım için teşekkürler. Keyifli turlar..

• 17 Haziran 2010, 05:19

Herzamanki gibi zoru seçmişsin…Ben beden eğitimi öğretmeni olarak Bayburt ta görev yaptım…İnsanları merttir…İyi insandırlar…Hala görüşürüz ordaki dostlarımla…Keşke Bayburt ta bi gece kelecek şekilde pilanlasaydın…Ben görevli gittiğimde büyüklerden hiç kimse bisiklete binmezdi…Bede okuluma hava uygunsa bisikletle giderdim…Bana nazı geçenler…Kocaman adam bisiklete biniyor diye dalga geçmeye çalışırlardı…Onları hiç takmaz bisiklete binmeye devam ederdim…Haftalar sonra benimle dalga geçenlerden 11 kişiye bisiklet aldırdım…Hafta sonları Çoruh nehri nin kuzeyine güneyine 15–16 kişiyle geziler yapmaya başladık…Bugezide seninle olmak isterdim Serkan…Arkadaşlarınıda tebrik ediyorum….Sevgiler….

• 17 Haziran 2010, 10:26

TEBRİKLER……çok güzel bir tur olmuş…gönlüm bu turda sizlerle birlikte olmak isterdi ama………….bunu sadece gönlüm isterdi…ayaklarımın yorgunluğu sizlere bu turda eşlik edecek güce sahip olmadığı için yorumla sizi destekleyebiliyorum….Daha kısa turlarda ve daha güzel gezilerde buluşmak dileğiyle………BU ARADA SUAT IN BAYBURT U GÖREMEDEN GERİ GELMESİNE ÜZÜLDÜM…165 KM GİT—–GÖREMEDEN GEL——…HAYIRLISI OLSUN…

• 17 Haziran 2010, 12:05

Yien güzel bir tur. Yoğun bir çıkış… Zor bir yol. Erzincan’dan Bayburt’a diyince ilk başta sıkıcı geçeceğini sanmıştım. Ama sizin bisiklet sevdanız ve doğa güzellikleri bi araya gelince yanıldığımın farkına vardım.gerçkten güzel bir tur olmuş..Tebrikler..

Antalya’dan Sevgilerle…

• 17 Haziran 2010, 14:37

helal size gencler valla sevdirin bu bisiklet turlarini insanlara..yavas yavas alisir yurdumun insani ve denedikce de severler eminim..sizden istegim biraz daka dikkatli olun zira yurdum insani trafikte alisikdegil bu olaylara.. Almanyadan sedat baglan…suatin agabeyi…suat dikkatli ol tamammi kovbayum benim ringo fahradfahrer…

• 18 Haziran 2010, 00:41

Öncelikle pedallanın tüm takipcilerine selamlar,tur cok keyifli gecti,bu kadarmı güzel olur dedik gercekten rampalı zorlu bir yokuş vardki pöske dağı onun inişide muhteşem oldu salyazı gölü etkileyici vede manzarası harika biryer mutlaka yolunuz düşerse fotograf makinenizi almayı unutmayın çünkü çok kuş türü var gezide birlikte pedal bastığım değerli arkdaşlarım serkan ve nurullaha burdadan teşkükür ederim.

• 20 Haziran 2010, 19:25

Memleket yollarını görmek ne güzel dostum.Kalemine ve objektifine sağlık.
    Salyazı da annemin ilk öğretmenlik yaptığı yerdir.
    Bu gittiğiniz yerlerin insanlarının portrelerini ve kültürlerini de bizlerle paylaşsan çok güzel olur hani 🙂

• 23 Haziran 2010, 20:43

Harika anlatım ve tabii fotoğraflar. Bizi de aldı götürdü oralara. Sağolun arkadaşlar.

• 25 Haziran 2010, 09:08

Turunuz harika olmuş,Bisiklet turu ve Fotoğraf çekmeyi çok istiyorum,fotoğraf çekiyorum fakat Bisikletle henüz güzel bir tura çıkamadım,Erzurumda ikamet ediyorum,bisikletim de var uygun bir tur olursa katılmak isterim….

• 29 Haziran 2010, 13:33

Zorlu ama bi o kadarda güzel bitur olmuş Suat abinin susuz kaldı anını görmek isterdim:):)

• 06 Temmuz 2010, 12:56

Bisiklet turları hep güzeldir.Bu da güzel olmuş.Ama güzelin yanında bayağa yorucu olmuş.Bunu suat’tan anlayabilirdiniz.Suat ın yüzünü gördüğümde bariz şekilde gözüküyordu.Turu katılan arkadaşlara teşekkürler.Erbit ‘e bu yakışır zaten.Ayaklarınıza sağlık.Dr.muratı da görmek isterdim…

• 10 Temmuz 2010, 13:51

Merhaba Serkan,

Bayburtlu bir dostun olarak sana sevgilerimi yolluyorum. Teşekkürler toprağım.

• 17 Temmuz 2010, 12:54

mrb serkan bey.yine çok güzel bir tur gerçekleştirmişsiniz.inanın resimlere bakıp makaleleri okurken insan kendini sizlerle beraber turluyormuş gibi hissediyor.bu güzel tur ve anlatım için çok teşekkür ediyorum…

• 12 Mart 2011, 21:20

oncelıkle bı bayburtlu olarak szın bu spor sevgınıze hayran kaldım dıyebılırım ne guzel gezmek gormek basarılarınızın devamını dılerım saygılarımla

• 10 Temmuz 2012, 22:23

arkadaşlar sizleri önce tebrik ediyor sonrada bol bol teşekkürlerimi sunuyorum. nedenmi ? çünki benimde böyle bir niyetim var. çocukluk hayalimde diyebilirim. aslen bayburtluyuz ancak yaşadığımız şehir olan erzincana daima arabalarla gidip geldim. hep hayal etmiştim. bana cesaret verdiniz. tüm hazırlıklarımı tamamlayıp 1 hafta içinde inşallah bende böyle bir seyahate çıkacağım