Tatvan-Hizan-Gayda Gezisi – Nesim Gözeten

Tatvan’dan pedal dostlarına kucak dolusu sevgiler selamlar. Geçen cumartesi günü yaptığımız günübirlik Tatvan, Hizan, Gayda gezimizi sizlerle paylaşmak istedim. Geziyi bir gün önceden planlıyoruz. Sabah 8 suları. Telefonum çalıyor. Arayan halamın oğlu Muhip. Nesim gözüm uykudan açılmıyor. Gitmesek mi 🙂 sen bilirsin diyorum. Yinede vazgeçmiyor olmalı ki seni bekliyorum gel çıkalım diyor. Hemen geliyorum. Evlerine varıyorum, halamlarda güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra halamın da sıkı tembihleriyle yavaştan yola koyuluyoruz. İlk önce bisikletçiye uğrayıp bisikletlerimizi kontrol ettiriyoruz. Sonrasında sahil yolunda sabah vaktinin vermiş olduğu huzurla yavaş yavaş hizana doğru yola koyuluyoruz. Yolumuz 45 km.lik bir yol ama inişli çıkışlı, virajlı bir yol. Bir kaç kez arabayla gittim. İlk kez bisikletle denedim bu yolu. Gerçekten zorlu bir yol. Yol boyunca çok eğlendik çok keyiflendik. Yoldaki çobanlarla muhabbet ettik. Hizana vardığımızda saat 12 gibiydi. Ne yapalım? Bir yemek yelim hadi. Ne yelim? Balık! Harika. Hizana varmadan alabalık tesisleri var orda yiyelim diyor arkadaşım Muhip. Doğanın içinde harika bir yerde balıklarımız afiyetle mideye indiriyoruz. Biraz dinlenmeden sonra Gayda’ya şeyh Sebğatullah Efendinin(Ğavsı Hizan derler) mezarını ziyaret edelim diyoruz. Gayda Hizan’ın bir mezrası. Yeşiller içinde harika bir yer. Piknikçilerin uğrak yeridir. Gayda yoluna girdiğimizde daha yeni dökülen mucurlu yolla karşılaşıyoruz. Burada epey bir zorluk çekiyoruz. Gayda’da baya bir oyalanıyoruz. Dönüş için saate baktığımda 16.00’yı geçen saat bizi biraz endişelendiriyor. Çünkü önümüzde kocaman iki tane rampa var ve bu rampaları geçmemiz en az 1 saatimizi alır. Ne yapalım diye düşünürken yavaş yavaş yola koyuluyoruz. Karanlık bastırmadan rampaları geçersek kalan yolu geçeriz diye düşünüyoruz ama planladığımız gibi olmuyor. Bir araba durdurup rampaları öyle geçmeye karar veriyoruz. Sağ olsun geçtiğimiz köyden bir abi bize yardımcı oluyor. Ben Tatvan’a gitmiyorum ama sizi panorun zirvesine bırakabilirim diyor. Bizde  kabul ediyoruz. Arkası açık arabasının arkasına bisikletleri yerleştirip panor denen rampayı geçiyoruz. Dönüşte karanlık bastırıyor. Yaklaşık 30 km.lik yolu karanlıkta geçiyoruz. Köpek havlamaları bizi biraz korkutsa da ortalama 30 km.lik hızımızla Tatvan’a dönmeyi başarıyoruz. Geziyi  en iyi fotoların anlatacağını düşünüyor ve sizi fotolarla baş başa bırakıyorum. İyi seyirler… Gün toplam yapılan km: 100

Fotoğraflar:

Gönderen : Nesim GÖZETEN

Tatvan-Hizan-Gayda Gezisi – Nesim Gözeten” üzerine 20 düşünce

• 03 Ekim 2009, 23:58

harika bir tur olmuş ve harika bir doğa ,ayaklrınıza sağlık

• 04 Ekim 2009, 00:00

pardon arkadaşlar balıkları unuttum ,azımız sulandı valla hele salatanın görünümü hııııı nefis ,bundan sonraki turlarda ya yiyecek resimleri cekmeyin veya yorum yapanlarada birertane gönderin SAYGILARIMLA

• 04 Ekim 2009, 19:28

ilginize çok tşk ederim murat bey. balıklar gerçekten güzeldi. buralara gelirseniz sizede ısmarlarız. görüşmek üzere…

• 05 Ekim 2009, 13:44

Güzel bir paylaşım olmuş ayaklarınıza sağlık arakdaşlar…

• 06 Ekim 2009, 23:17

çok hoş bir gezi olmuş.harika…

• 07 Ekim 2009, 12:01

pedalınıza, ağınıza,sağlık güzel gezi süper kareler.Bol pedallamalar.s.BAĞLAN

• 08 Ekim 2009, 21:06

hepinize beğendiğiniz için çok tşk ederim.

• 23 Ekim 2009, 20:16

Ala bir gezi olmus.Hem spor hemde gorsel olarak.Tebrikler…

• 28 Ekim 2009, 20:20

kardeş ayağına sağlık. Sayende bir zamanlar çalıştım yerleri görür gibi oldum. Hakikaten gezmeye görmeye değer yerler.

• 28 Kasım 2009, 19:44

gezi güzel ama neden GAVS hazretlerinin mezarını çekmedin 10 senedir görmemiştim

• 23 Aralık 2009, 15:23

güzel olmuş biraz daha gezseymişin ya ?

• 03 Ocak 2010, 00:45

çok güzel bir gezi olmuş ayağınıza sağlık biraz daha gayda resimlerini çekseydınız memnun olurdum

• 17 Ocak 2010, 14:47

arkadaşlar yorum ve ilginiz için çok tşk ederim. şimdilik askerdeyim. inş dönüşte oraları yine karış karış dolaşıp fotoları sizlerle paylaşacağım. şimdilik hoşçakalın..

• 07 Şubat 2010, 12:56

Süper bir gezi olmuş daha önce bizde, Hizan’dan , Tatvana denedik ama başarılı olamamıştık .

• 10 Haziran 2010, 15:45

Bir şahıs memleketinden ayrıldığında 1000 kat daha fazla değerini biliyor ….gezi süper olmuş. Allah bütün gurbetçilere nasip etsin..AMİN ..))

• 10 Haziran 2010, 19:47

HOCAM GERCEKTEN AYAKLARİNİZA SAGLIK MÜTHİŞ YAAAA

• 05 Mart 2011, 21:52

harka bır yer bır ayın uzerinde gaydada kaldım yenıden didip gormeyi çok istiyorum ben bakan beyin evinin mermer işini yapan mehmet usta herkeze slm

• 03 Eylül 2011, 16:30

hergün arabayla bu yolu zor gidip geliyoruz siz bisikletle gitmişiniz helal size:) inşallah bundan sonraki turda beraber oluruz.

• 19 Nisan 2012, 20:24

çok hoş bi gezi olmuş izlemekten zevk aldım tebrikler…