Yerkesik – Yeşilyurt Bisiklet Gezisi

yerkesik_yesilyurt_banner

06 Aralık 2015

Yine, yeni bir haftasonu turundan merhaba,

Havaların soğumaya başladığı şu günlerde turumuzu tırmanışla başlatmak bir klasik oldu. Rotamızı bunu gözeterek çıkartıyoruz. Bu hafta rotamız geçen hafta yapmış olduğumuz rotanın ilk 15 km’si ile aynı. Yerkesik’e kadar gidip, oradan Dağdibi köyüne geçip, ardından da Yeşilyurt’a ulaşacağız. Sonrasında ise Kafaca köyü üzerinden Muğla’ya dönüşe geçeceğiz.

Bu hafta Bodrum’dan Coka Ahmet ve Memo Trotter misafirimiz oluyorlar. Bunlara ek olarak tur kadromuzu tekrar yazmak istiyorum. Önder Hocam, Serkan Hocam, Levent Abi, Şennur, Nil, Zafer Abi, Engin, Feridun Abi, Bilge Abi, Emirhan, Gürkan ve adını hatırlayamadığım genç arkadaşımız. 😉

Saat 9.3’da Pedalla Bisiklet önünden turumuza başlıyoruz. Hava epey soğuk olduğundan ellerimiz kısa süre içinde üşümeye başlıyor. Hatta neredeyse dondu diyebilirim. Bir an önce tırmanış başlasın istiyorum. Muğla’yı geride bırakır bırakmaz Hollywood rampasını çıkmaya başlıyoruz. Aynı zamanda da yavaştan buzlarımız erimeye başlıyor. Zirveye ulaşınca hep birlikte hatıra fotoğrafı çekiliyoruz.

Buradan sonra inişli çıkışlı yollar eşliğinde Yerkesik’e ulaşıyoruz. Burada çay molası vereceğiz. Sırayla gelen arkadaşlarımı merkeze yönlendirmek için bekliyorum.

Yerkesik’te çay ve kahvelerimizi yudumladıktan sonra tekrar yola koyuluyoruz. Dağdibi köyüne gideceğiz, önümüzde güzel bir tırmanış bizi bekliyor. Yavaş yavaş tırmanıyoruz ve Algı köyü kavşağında hep birlikte toplanmak için geriden gelenleri bekliyoruz.

Ekip tamamlanınca burada da hatıra fotoğrafı çekip yolumuza devam ediyoruz.

Dağdibi köyüne doğru son çıkışımıza başlıyoruz. Ardından güzel bir iniş bizi bekliyor.

İnişin başlamasıyla birlikte tekrar üşümeye başlıyoruz. Yol burada kuzey’de kaldığı için hiç güneş görmüyor ve bu da bizim üşümemize sebep oluyor. Dağdibi köyüne ulaşanlar nasıl üşüdüğünü anlatıyor. 🙂

Son gelen kişiden sonra durmadan Yeşilyurt’a hareket ediyoruz. Burası öğle yemeği molası vereceğimiz yer. Saat 12.00 gibi varıyoruz. Saat 13.00’e kadar serbest zaman ilan ediyoruz. İsteyen istediği yerde yemeğini yiyecek. Tost ve pide yemek isteyenler diye ikiye ayrılıyoruz.

12341621_10205502520017803_6750166091488063114_n

Karnımızı doyurduktan sonra üstüne çay ve kahvelerimizi içiyoruz. Saat 13.00 olmadan tüm ekip hazır olunca tekrar yolumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Son molayı Kafaca köyünde veriyoruz. Burada da çay, kahvelerimizi içip biraz soluklanıyoruz. Önümüzde bekleyen tırmanışa hazırlıyoruz kendimizi bir nevi.

Kafaca çıkışında sert tırmanışla kendimize geliyoruz. Yavaş yavaş zirveye ulaşmaya çalışıyoruz.

Yükseldikçe Kafaca köyü aşağıda kalıyor. Muhteşem bir manzara eşliğinde tırmanışa devam ediyoruz.

Zirveye ulaşıp arkadaşlarımızı bekliyoruz. Buradan sonra durmadan Muğla-Aydın yoluna kadar gidiyoruz. Anayola ulaşınca artık herkes kendi temposunda hareket ediyor. Muğla girişine kadar durmadan pedal çeviriyoruz.

İlk gelen dört kişi olarak burada fotoğraf çekiliyoruz.

12310591_10205502524497915_959675508194308617_ncc

Tüm arkadaşlarımız gelince merkeze hareket ediyoruz ve başladığımız gibi Pedalla Bisiklet’te turumuzu noktalıyoruz. Yeni turlarda görüşmek dileğiyle…