1 Günde 197 Km (Erzurum – Erzincan) – Kubilay Tüney

17 Kasım 2012

Bisiklet ile tanıştım tanışalı hep bir uzun tur planım olmuştur. Bu da hayallerim de ki turlardan biri..

Yiğit (Bisiklet kulübünden arkadaşım) ile 1 haftadır sohbetini edip durduğumuz tur planını bir türlü gerçekleştiremiyorduk. Havalar da pek de iyi gitmiyordu. Özellikle Erzurum’da son günlerde yağmur durmak bilmiyordu. Ve sonunda her şeyi tamamladık. Her şey tamamdı da bu seferde yurttan nasıl izin alacaktım! Bu da ayrı bir dertti. Yurt ile konuşup bir şekilde gece 4.30 da çıkmayı başardım. 😉 Yavaş yavaş planlar yolunda gitmeye başlamıştı.. 😉

fotograf1

Yurttan çıktım, hissediyorum hava bir hayli soğuk. Çorbacıda çayımı yudumlarken bizimkiler geldi. Sıcak bir ezo iyi gelir 🙂 Ezolar söylendi. Çaylar içildi. Mücahit (buradan çok çok teşekkür ediyorum) ile vedalaşıp yola koyulduk.. Hava bir o kadar soğuk ki km saatim dahil dondu!

fotograf2

Yola koyulduk, önce ılıcaya vardık. Ilıca’ya varıncaya kadar yüzüme kar maskesi takmamıştım. Yiğit iyi ki fazladan bir maske daha almış. 🙂 İmkanı yok o yolu maskesiz gidemezdim. Kesin hasta olur ve geri dönerdim.

Su şişesinin kapağı dahil açılmıyordu. Gerisini siz düşünün artık. 🙂 Aşkale’de hoş bir lokantada durup hemen sıcak çorba istedik. Üzerine çaylar içildi. Muzlar yendi. Keyifler yerinde. 🙂 Aşkale çıkışında gidona sabit ışığın vidası düştü. Nasıl oldu anlamadım ama, zaman kaybedemezdik çıkarttım ve tekrar yola devam..

fotograf3

Aşkale’den sonra 12 km’lik bir geçit var. Hiç sormayın. Fena yorulduk. Çık çık bitmek bilmiyor. Geçidi tırmanırken bir iki kez ayaküstü mola verdik. Tabela gözükünce o kadar mutlu oldum ki sormayın! 🙂 Mükemmel bir duygu!

fotograf4

Tepebaşı geçidinden sonra iniş başladı. Yaklaşık 30 km daha sürdükten sonra Tercan’daydık, bundan önceki turlardan duyduğum lokanta olan kardeşler lokantasına uğradık. Birer yemek yeyip, muzumuzu yeyip yola devam. 🙂 Tercan’a vardığımızda 95 km olmuştu..

fotograf5

Fena acıkmışız 😉

Tercan sonrası sorunsuz yola devam ederken, hava çok güzeldi, yokuşta yok değmeyin keyfimize. 🙂 Ortalamamız da yüksek olunca bol bol fotoğraf çekmeyi de ihmal etmeyelim deyip, hoşumuza giden her yerde fotoğraf çekiniyoruz. 🙂

fotograf6

2 kişi bile olsak yolda, insan kendini yalnız hissedebiliyor. Bu konuda bizi anlayan tırcı abilerdi. 🙂 Sağolsunlar bir çoğu korna çalıp el sallayarak moralimizi üst seviyede tutmamıza yardımcı oldular. 🙂
Bu sayede şunu da anladım; yollar sanıldığı kadar da tehlikeli değil. İnsan her yerde insan..

fotograf7

Keyifler iyi olunca, fotoğraflarda bir garip olabiliyor. 🙂

fotograf8

Tercan ile Mercan birbirine yakın yerler, yaklaşık 12 km civarında.. Hemen vardık..

Ve tabi ki fotoğraf çekinmeyi de ihmal etmiyoruz. 🙂

fotograf9

Turların tuzu, biberi olan vazgeçilmez durum bizim de başımıza geldi. Yiğit’in lastiği patladı. İş başa düştü. Yama ile falan uğraşmaktansa hemen iç lastiği takıp yola devam ettik. Burada yaklaşık 20 dakika zaman kaybı yaşadık. Geç kalırız diye biraz telaşlansak da o duyguyu yaşamadan tur yaptım denemez. 🙂

fotograf10

Tunceli yol ayrımında hemen durup fotoğraf çekiniyoruz. 🙂 Buralara kadar gelip fotoğrafsız ayrılmak da olmaz. 🙂

fotograf11

Tunceli yol ayrımından sonra yol bir hayli tenhalaştı.. Sessizlik çöktü de diyebilirim. Ne bir ışık var ne bir benzinlik. Açıkcası biraz sıkıldık.. Hava da iyice karardı..

Üzümlü tabelasında durup, burayı da arşivledikten sonra Üzümlü’den hemen sonra yeni açılmış bir petrol de durduk. Sağolsunlar hoş karşıladılar. Biraz sohbet edip yolumuzu tamamlamak için tekrar yola koyulduk. Yaklaşık 15 km yolumuz kalmıştı..

Erzincan tabelasını görünce hızlanmaya başladık ki yol boyunca bizi yalnız bırakmayan köpekler peşimize takıldı. Yiğit geçmedi durdu. Ben hızlanıp harekete geçtim ki köpekde peşimden koşuyordu. Az daha yakalıyordu. 🙂 Allah’tan fazla dişli çıkmadılar. :):) Vee sonunda.. Vardık !!!

Hava karanlık olduğu için net olarak ben çıkamadım ama.. 🙁

(Doğuda kış ayında tur yapılırsa böyle olur.. ah ah )

fotograf12

Sürüş Süresi : 8.41.29

Rota : Erzurum Merkez – Ilıca-Aşkale-Tercan-Mercan-Üzümlü-Erzincan Merkez

Gönderen: Kubilay TÜNEY

1 Günde 197 Km (Erzurum – Erzincan) – Kubilay Tüney” üzerine 12 düşünce

• 15 Ocak 2013, 17:58

Arkadaşlar tebrik ediyorum ayağınıza sağlık fotograflar cok güzel anlatımda tabiki.bol pedallar.

• 15 Ocak 2013, 18:39

Gerçekten zor bir tur … 197 km..
    Birde sabah Erzurum soğukları yok mu … 🙂
    Neyse öyle yada böyle 1 tane arkadaş bulmuşsun kendine.
    Bak bulamayanlar var. 😉 misal (ben)
    Keyif seviyesi en üst seviyede gerçekleşen turda sizlere gönülden tebrik ediyor..
    Devamını diliyorum..
    Saygılarımla..

• 15 Ocak 2013, 19:40

süperrrr tebrik ediyorummm siziiii tam benlikkk bende kırşehir konya yapayım bariii…

• 15 Ocak 2013, 23:37

Teşekkürler Suat Abi 🙂 Senin Rotanda Devam ediyoruz 🙂

Serkan abi , sabah soğuktu evet .. iliklerime kadar hissettim diyebilirim o soğuğu :):) Teşekkürler :))

Kamil Abi , öneriyorum bisikleti kesinlikle :))

Yorumlarınız ile renk kattığınız için ayrıca Teşekkürler:))

• 21 Ocak 2013, 17:31

bende tebrik ediyorum sizleri. güzel bir tur olmuş.
    sakın eleştiri olarak değerlendirmeyin ama yazının başlığı 197 km ama sonuna 195 km yazmışsınız. küçük bir ayrıntı.
    saygılar

• 21 Ocak 2013, 22:31

Teşekkürler Fatih Ünsal :):)

Yanlışlık olmuş 🙂 Ayrıca Teşekkürler :))

• 12 Mart 2013, 16:19

çok güzel bir tur gerçekleştirmişsiniz.
    ayaklarınıza sağlık…

• 24 Mart 2013, 01:27

Teşekkürler 🙂

Yollarda Karşılaşmak Dileğimle!

• 03 Mayıs 2013, 08:52

TEBRİKLER!!

• 01 Haziran 2013, 20:05

arkadaşlar tebrik ediyorum bir daha erzincana gelirseniz mutlaka haberimiz olsun görüşelim muhabbet edelim beraber sürelim

• 25 Eylül 2013, 22:18

merhaba,sayenizde ilk görev yerim çayırlı ilçesi olması nedeniyle gerek erzurum gerekse erzincan yönüne sürekli kullandığım yolları o kadar çok özlediğimi resimlerinine bakınca daha bir anladım,inşallah kurban bayramında günü birlikte olsa tekrar o yollarda olmayı ümit ediyorum,şu an kale denizlideyim buralarda da bisikletiyle yollarda çok kişi görüyorum kim bilir paylaşımlar nerelerde 🙂 paylaşımlar için teşekkürler..