Bayır Barajı, Kazan Göleti Dağ Bisiklet Turu

1 Nisan 2018

Hafta sonu turundan herkese merhabalar…

Muğla’dan 6 arkadaş yola çıkarak kendimizi dağlara vuruyoruz. Trafikten uzak, doğa ile baş başa güzel bir rotada kâh kaybolacak, kâh olmayan yollarda ilerlemeye çalışacağız.

Sabah Muğla’dan yola çıkıp Merdivenli’ye kadar mecburen anayoldan ilerliyoruz. Burada bir petrol istasyonuna girerek ihtiyaçlarımızı karşıladıktan sonra sabırsızlıkla beklediğimiz dağ yollarına giriyoruz. Tur bizim için burada başlıyor.

Dağ bisikletlerimizin hakkını verelim diyoruz bugün. Tabii ki hemen bir tırmanış karşılıyor bizi. Her çıkışın bir inişi muhakkak vardır diyerek asılıyoruz pedallara.

Baharın geldiğini çevredeki çiçek ve meyve ağaçlarından gözlemliyoruz.

Dağ bisiklet turunun beklenen manzarası karşımızda. Toprak yol, su ve çamur. 🙂 Ama biz üzerimiz kirlenmesin diye suyun veya çamurun kenarından geçerek ilerliyoruz. İçine bodoslama girmek zorunda olduğumuz çukurlar da oldu tabii ki 🙂

Yeni jant seti ve lastiklerimi de burada test ediyorum. Yol tutuşu, hafifliği ve hareket kabiliyeti dağ bisikletinde önemli faktörlerdir.

Orman içinde ağaçlar sayesinde gölgelerde pedal çeviriyoruz. Herkesin keyfi yerinde ve her karşımıza çıkan manzara pedala biraz daha asılmamıza sebep oluyor.

Her zaman tırmanmıyoruz tabii ki. Çıkılan rampaların inişleri, çıkışın zorluğuna inat çok daha keyifli oluyor. Kontrolü ve güvenli sürüşü elden bırakmak yok ama.

Burada kısa bir toplanma molası verdikten sonra yola devam etmek için harekete geçiyoruz ama daha iki pedal atar atmaz zincirim kırılıyor. Eeee yapacak bir şey yok, kilitli pedallar sayesinde düşmediğime şükretmek gerek. Hemen zincir aletini çıkartıp beş dakikada zinciri onarıp yolumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Minik bir gölet, manzarası ise oldukça güzel.

Orman içinde pedallamaya devam. Yol şimdilik çok sert rampalarını göstermiyor bize. O nedenle keyfimiz hala yerinde.

Bayır barajı manzarasında bir süre pedal çeviriyoruz.

Baraj manzarası geride kalıyor ve tekrar ormanın derinliklerine giriyoruz. Rotayı GPAS’e yüklediğim için nereye gitmemiz gerektiğini o söylüyor. Yoksa buralara daha önce gelmedik, her geçilen metre bizler için sürpriz niteliğinde.

Kıvrılarak ilerlemeye devam.

İnişler oldukça dikkat gerektiriyor. En küçük hata, büyük sonuçlar doğurabilir.

Bir süre daha ilerledikten sonra artık yol tamamen patikaya dönüşüyor. Daha önce geçtiğimiz yerlere araç ulaşabiliyormuş ama buralar çok daha doğal yerler. Bakalım bizi daha neler bekliyor.

Yine fotoğraftan da görüleceği üzere tüm tur arkadaşlarımız mutlu. 😉

Derken, bir süre sonra kendimizi dere yatağında buluyoruz. 🙂 Eee yol nerede? Nereye gideceğiz? Tabii rotayı uydu görüntüsünden çizersen olacağı bu. Dere yatağını da yol olarak görürsün. 🙂 Çok değil sadece 250-300 metre bisikletlerimizi elimizde taşıdıktan sonra bir yola çıkıyoruz. Bana kalırsa burada yol varmış ama dere, yolu yutmuş. 🙂

Tekrar yola kavuşuyoruz kavuşmasına ama bununla birlikte tırmanış biraz daha insafsızlaşıyor. Bizim için hala sorun yok, tırmanmaya devam. Herkes kendi temposundan pedallıyor.

Zemin yer yer o kadar kötüleşiyor ki bisikletten inmek zorunda kalıyoruz. Bir saatten fazla tırmanış yapınca ”artık bitsin” demek zorunda kaldık.

Öyle bir yere geliyoruz ki bisikletin gitmesi imkansız, elimizde taşımak bile çok zor. Ama düzgün yola kavuşmaya ramak kaldı. Ha gayret, ya sabır diyerek kaslarımızı zorlamaya devam ediyoruz.

Son bir çabayla yola kavuşuyoruz. Buradan sonra Yumaklı köyüne kadar pedallıyoruz. Burada köy çeşmesinde su takviyesi yapıp biraz soluklanıyoruz. Ardından rotamıza kaldığımız yerden devam ediyoruz. Artık buradan sonra sert çıkış yok, geneli iniş olacak. Artık keyif zamanı. 🙂

Uzun iniş o kadar güzel gidiyor ki hiç durası gelmiyor insanın. Esen rüzgar gibi, dağlardan dökülen şelale gibi, havada süzülen kuşlar gibi salınıyoruz rampadan aşağıya. Ta ki bir yol sapağı karşımıza çıkana kadar.

Kazan Göletine kadar iniş devam ediyor. O kadar çok çıktık ki, bu inişleri sonuna kadar hak ettik bence. O nedele sonuna kadar tadını çıkartıyoruz.

Bugün neredeyse hep orman içinde pedalladık. Muhteşem yerler, muhteşem yeşillik ve muhteşem doğa bize kucak açtı bugün.

Tarla sınırlarını dolaşarak yolu takip ediyoruz ve her pedalda içimize oksijeni dolduruyoruz.

Ve Kazan Göleti de göründü, pedallamaya devam.

Göleti buradan seyrederek rotamıza devam ediyoruz.

Bir çeşme başı molası daha. Artık yorgunluk kendini hissettirmeye başladı. Burada biraz dinlensek iyi olacak. Çantamızdaki kumanyalardan atıştırıyoruz. Güzelce dinlendikten sonra tekrar yola kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Yenikarakuyu köyüne kadar inerek ulaşıyoruz. Buradan sonra Bayır’a geçeceğiz ama gideceğimiz yolu bulmakta zorlanıyoruz. Köyde bir eve soruyoruz ama dere var geçemezsiniz, gidemezsiniz diye bizi uyarıyor. Biz de gidip bi bakalım, olmazsa geri döneriz diyoruz.

İyi ki gitmişiz, bahsettiği şey küçük bir su birikintisi gibiymiş. 🙂 Oradan geçip yolumuza devam ediyoruz.

Artık sona yaklaşıyoruz. Akgedik mahallesinden Bayır’a devam ediyoruz.

Bayır içine geliyoruz ve hemen bir kahveye oturup çay, kahve ve maden suyu içiyoruz. Buradan Muğla’ya gidecektik ama o kadar güzel orman yollarından sonra anayolda pedallamak kimsenin işine gelmiyor. Turu burada sonlandırma kararı alıyoruz. Hemen ilk minibüse binip Muğla’ya arabayı almaya gidiyorum.

Muhteşem bir dağ turunu, muhteşem bir şekilde sonlandırıyoruz. Yeni turlarda görüşmek dileğiyle.

Bayır Barajı, Kazan Göleti Dağ Bisiklet Turu Güzergah ve Yükselti Haritası;

Sevgi ve Saygılarımla…

One thought on “Bayır Barajı, Kazan Göleti Dağ Bisiklet Turu

• 06 Mayıs 2018 at 20:28
    Permalink

Ambiyans ortam çok güzel. Bu güzergahi bende denemek istiyorum.