Pedalla Karadeniz 5.Gün ( Sal – Çamlıhemşin )

karadeniz-5-gun-banner

01 Ağustos 2014

Merhabalar,

Turumuzun son gününde diğer günlerde çıkmış olduğumuz rampaları inmekle geçti. Anlayacağınız dört günde tırmandığımız yerleri bir günde iniyoruz. 🙂 Turun son günü olduğu için hepimiz üzgünüz. Bu güzel coğrafyayı bırakıp gitmek zor. Kim bilir bir daha ne zaman geliriz?

Eskişehir’den gelen Oktay, Tahsin, Hasan ve Furkan yola geç çıkacaklar. Murat Abilere ulaştıktan sonra hareket edecekler. Buradan Şenyuva’ya kadar zaten 11 km iniş var.

Hazırlandıktan sonra arkadaşlarımızla vedalaşıp yola çıkıyoruz. Kahvaltımızı rampayı indikten sonra aşağıda bir yerde yapacağız.

İniş sırasında sık sık mola veriyoruz. Hem zeminin bozuk olması, hem de arkadan gelen arkadaşlarımızı beklemek için bu molalar iyi oluyor. Manzara muhteşem.

Bir noktada “Atamerin Sebil Suyu” tabelasını görüp duruyoruz ama yakınlarda akan bir su yok.

300 metreye kadar indik. Sürekli fren sıkmaktan parmaklarımız ağrıdı.

Yol arkadaşlarımızın ilk uzun yol deneyimi bu ve bizden geçer not alıyorlar. 5 gündür zorlu ve bozuk yollarda gösterdikleri performans gerçekten çok iyiydi. Yıllarca dağ bisikletiyle turlar yaptım, keşke daha önce tanışsaydım tur bisikletiyle diyebilirim. 😉

11 km bozuk zemin inişinin sonunda Şenyuva köyüne ulaşıyoruz. Buradan sonra asfalt yoldan devam edeceğiz. Artık turumuz bitmiş sayılır. Önce Çamlıhemşin’e ardından aracımızı bıraktığımız Kaptan tesislerine devam edeceğiz. Bu arada, biz hala açız, kahvaltı için uygun bir yer bulamadık.

Çamlıhemşin ilçesine ulaştık ve burada turumuzun ilk günü uğradığımız kahvede yine durup bir şeyler yiyip içiyoruz.

Buradan sonra Kaptan Tesislerine kadar Fırtına deresinin yanından durmadan devam ediyoruz.

Öğlen saatlerinde turumuz Kaptan Tesislerinde bitiyor ve hiç beklemiyorduk ama sağ olsunlar hepimize boşalan odalarda duş almamıza izin veriyorlar. Kaç günün kirini attıktan sonra arabamıza gidip bisikletleri ve eşyalarımızı yükleyip yola çıkıyoruz.

Yaşamış olduğumuz beş günün anılarıyla Rize’den ayrılıyoruz. Yeni yollar, yeni rotalarda buluşmak dileğiyle.

Bu turda bizimle pedal çeviren tüm arkadaşlarımıza çok teşekkür ederiz. 😉

Tur Verileri;

GPS’in şarjı bittiği için maalesef veri yok.