Doğu Akdeniz Turu 2.Gün ( Adana – Osmaniye )

10 Mart 2008

Doğu Akdeniz Turunun ilk gününü Adana’yı gezerek geçirdik. İkinci günümüzde ise hedefimiz Osmaniye’nin hemen yanı başında ki Kırmıtlı Kuş Cenneti.

Sabah 6.35’de uyanıp, hemen toplanıyoruz. Bugün Adana çıkışına kadar Orhan ve Murat bize eşlik edecekler. Kahvaltıyı da yol üstü bir yerde yaparız diye evden erken çıkıyoruz. Hemen ilk gördüğümüz pastaneden poğaçalarımızı alıp yola devam ediyoruz ve bir çay ocağında çay eşliğinde karnımızı doyuruyoruz. Üzerine de keyif çayını eksik etmek olmaz tabi. İncirlik’e kadar düz yolda ama kalabalık trafikte ilerliyoruz. Orhan ve Murat buradan sonra geri dönecekler. Vedalaşarak ayrılıyoruz. Hatıra fotoğrafları çekiliyoruz. Murat;

Orhan

Murat, Ben ve Orhan son karemizi çekiliyoruz.

Vedalaşmanın ardından yola Kevser ile devam ediyoruz. Düz bir yolda yüksek tempoda ilerliyoruz. Hava bulutlu olsa da yağmur yok. Eğlenceli bir yolculuk geçiriyoruz.

Saat 9.00 civarlarında Misis’e varıyoruz. Misis’te sıkma yiyip, ayran içmemizi sıkı sıkı tembihleyen Orhan ve Murat’ı kırmıyoruz ve tok olmamıza karşı oturuyoruz. Biri patatesli, biri peynirli iki adet sıkma söylüyoruz. Yarım yarım yiyoruz Kevser ile. Tabi duble ve enfes ayranlarımızı unutmamak lazım.

Yarım saat kadar oyalandığımız Misis’ten 9.30 gibi hareket ediyoruz. Yine cetvelle çizilmiş gibi dümdüz yolda ilerliyoruz. Osmaniye merkeze 50 km kaldığını gösteriyor önümüzdeki levha…

İlerledikçe km’ler su gibi akıyor altımızdan. Karadeniz de görmeye alıştığımız manzarayı burada da görmek mümkün. Kadınlar sırtlıyor bütün yükü, erkek ise elleri arkasında yürüyor.

Saatimiz 10.45’i gösterdiği sırada Ceyhan, Yumurtalık Kavşağından geçiyoruz. Kavşakta bir petrol istasyonunda durup ihtiyaç molası veriyoruz. Bir bardak çay ısmarlıyor istasyon müdürü. Biraz soluklandıktan sonra devam ediyoruz yolumuza. Uzun bir süre pedalladıktan sonra acıkma hissi doğuyor. Karnımızı doyurmak için bir yer arıyoruz ve bir kamyoncu lokantasını gözümüze kestiriyoruz. Bir kâse çorba, yanında ise domates ve soğan. Soğanları tabi Kevser indiriyor mideye. Afiyet şeker olsun. 🙂 Yemekleri yapan teyze kısa bir muhabbet ediyoruz. Nasıl bu kadar güzel çorba yapıyorsunuz, içine ne katıyorsunuz diye soruyoruz. Teyze ise “sevgi” diye yanıtlıyor. Kevser’in limon yeme faslı?

Osmaniye il sınırına vardığımızda saat 12.50, km ise 75’i gösteriyordu. Hemen kısa bir foto molanın ardından yola devam…

Antakya yol ayrımına varıyoruz. Yağmur böyle hafif hafif serpiştirip duruyor. Dua ediyoruz yağmasın diye. Az yolumuz kaldı.

Nihayet Osmaniye’ye varıyoruz. Saat 13.40, km 87 Ama yolumuz bitmiyor. Kırmıtlı kasabasına doğru pedallamaya devam ediyoruz.

Osmaniye merkezde Kırmıtlı yolunu sorarak buluyoruz. Kadirli yönüne doğru gitmemizi söylüyorlar. 17 km sonra Kırmıtlı’dasınız diyorlar. Çıkıştaki bir petrol istasyonunda durup Belediye Başkanımızı arayarak Osmaniye’den çıktığımızı haber veriyoruz. Bir soda içiyoruz bu arada. Saat 15.00 dolaylarında Kırmıtlı?ya varıyoruz. Direkt belediyeye giderek başkanımızı ziyaret ediyoruz. Soğuk bir su içerek biraz soluklanıyoruz.

Ardından Kırmıtlı Kuş Cennetini gezmek için ayrılıyoruz belediyeden. Başkanımızın rehberliğinde geziyoruz kuş cennetini. Buranın Önemli Doğa Alanı olmasında büyük rol oynayan kuş cennetinde Yalıçapkını, Alaca Yalıçapkını ve İzmir Yalıçapkınını bir arada görebiliyorsunuz. Biz ise Alaca ve İzmir Yalıçapkınlarını gördük. Bunlardan başka, Sakar Meke, İbibik, Arap Bülbülü gibi kuşları da görme şansımız oldu. Kırmıtlı Kuş Cennetinden manzaralar…

İbibik’ler…

Arap Bülbülleri…

Kırmıtlı Kuş Cennetinde güneşin batışını izliyoruz.

Kuş Cenneti ziyaretinin ardından kalacağımız yere, belediyede görevli Polat Abinin evine Osmaniye’ye gidiyoruz. Akşam yemeğimizin ardından başkanımız Ali Murtaza Doğan ile birlikte çay içiyoruz. Kastabala Vadisi Önemli Doğa Alanı hakkında konuşuyoruz. Yapılacak olan taş ocağı bölgeye büyük zarar vereceğinden konuşuyoruz. Engellemek için neler yapılabilir onlardan konuşuyoruz. Ama nafile, konuşmalarımız yapılması planlanan taş ocağını durduramıyor.

Bir günün sonuna, yarın erken kalkmak üzere rahat bir uyku çekiyoruz.