Erzincan’dan Ankara’ya 6.Gün (Yahşihan-Ankara)

31 Temmuz 2008

Sabah 6:00’da uyanıyorum ve hemen çadırımı toplamaya başlıyorum. Rahat ve deliksiz bir uykunun ardından dinç olarak ayaktayım. Çadırımı topladıktan sonra Yoldaş’ımı da yola hazırlıyorum. Çadır kurmam için izin veren komutana teşekkür etmek için içeriye girdiğimde askerlerin kahvaltı daveti ile karşılaşıyorum. Kahvaltımı yaptıktan sonra teşekkür ederek ayrılıyorum.

Saat 6:35’de yola çıkıyorum. Hava yine her zaman olduğu gibi muhteşem. Düz ve kalabalık yolda bir süre ilerledikten sonra Elmadağ Geçidini yavaş yavaş tırmanmaya başlıyorum.

Irmak kasabasından geçiyorum. Tabi birazdan tırmanış biraz daha sertleşecek…

Saatim 7:30’u gösterdiği sırada Kırıkkale’den Ankara’ya geçiş yapıyorum. Rotamın son noktasındayım, Ankara’dayım artık. Sadece Elmadağ ilçesi kaldı önümde.

Elmadağ Geçidini tırmanmaya başlıyorum. Yol dört şeritli olsada, çok dar ve çok kalabalık. Bir hayli zorluyor beni. Tırmanış değil ama araçlarla, kamyonlarla uğraşmak daha zor. Elmadağ ilçesi görünüyor tepede.

Elmadağ geçidinde trafikten ötürü sık sık mola vermek zorunda kalıyorum. Onlardan birinde biraz fotoğraf çekiyorum.

Uzun bir tırmanışın ardından Elmadağ’dayım. Saatim 8:45’i gösteriyor Elmadağ’a girdiğimde. Bundan sonra uzunca bir iniş olacağını ümit ediyorum.

Elmadağ’ın ardından Hasanoğlan’a kadar devam ediyorum. Hasanoğlan’da WOWturkey’den tanıştığımız arkadaşım Selahattin ile buluşuyorum. Birlikte bir çay içtikten sonra gezintiye çıkıyoruz. Cumhuriyet döneminin ilk anfi tiyatrosu burada. Ama gördüğünüz gibi tarihimizin içler acısı hali..

Selahattin ile hatıra fotoğrafı çekiliyoruz anfi tiyatrosunun taşlarında…

Tarihi alanları gezdikten sonra Selahattin’in dedesinin evine gidiyoruz. Bahçede bulunan vişneden ve kayısıdan yiyoruz taze taze. Ardından bir poşet kuru kayısı alarak ayrılıyoruz. Son olarak ayrılmadan önce son bir hatıra fotoğrafı çekiliyoruz Selahattin ve bisikletim ile.

Hasanoğlan’dan Selahattin’e teşekkür ederek ayrılıyorum. Çıkışa kadar beni uğurluyor sağolsun. Sürekli iniyorum. Hızlı bir tempoda yol alıyorum.

İsmail ile telefonlaşıyoruz ve beni karşılamaya geliyor. Bayındır Barajı dolaylarında buluşuyoruz ve merkeze kadar birlikte gidiyoruz. Sıradışı Bisiklette Erzincan-Ankara turumu sonlandırıyorum.

Akşam ise Ankara’da ki arkadaşlar ile Altınpark’a gitme kararı aldık. Konser dinleyip biraz stress atmak iyi geliyor.

Son fotoğrafımızda Altınpark’tan…

Erzincan’dan başlayıp 6 gün süren yolculuğum sağsalim şekilde Ankara’da noktalanıyor. Yaşadığım 6 günde o kadar anı bırakıyorum ki anlatamam. İyisi ile, kötüsü ile hayatımda unutamayacağım bir 6 gün.

6.Gün Güzergâh ve yükselti Haritası;

Gün Toplam: 73.91 Km | Ort.Hız:19.9 | Max.Hız:58.1 | Bisiklet Kullanımı: 03:41:44

Sevgi ve Saygılarımla.

Erzincan’dan Ankara’ya 6.Gün (Yahşihan-Ankara)” üzerine 10 düşünce

• 25 Şubat 2009, 23:19

Sevgli Serkan 1.günden itibaren okudum.Fotoğraflar ve yazılar olayı güzel anlatıyorsun.Bidaha Ankara ya yolun düşerse misafir etmek isteriz kardeşim umarız gelirsin.Herşeyin en güzeli senin olsun.Sağlıkla başarılar dilerim.

• 26 Şubat 2009, 00:32

bitişte harika olmuş tebrik ederim S

• 27 Şubat 2009, 00:21

Sevgili Serkan güzel bir turu başarıyla tamamlayıp bizimle paylaştığın için teşekkürler sağlıcakla nice turlar dilerim.

• 27 Şubat 2009, 11:32

Çevre ve tarihe dikkat çekmek için 6 günlük turu başarıyla tamamladığın için tebrik ederim.

• 27 Şubat 2009, 20:56

kardeşim harika yine. Allah sana sağlık neşe huzur versin inş. ayaklarına sağlık. daha nice turlara…

• 28 Şubat 2009, 17:13

çok güzel bir gezi tebrikler.

• 02 Mart 2009, 16:47

Vallahi imrendim, birazcıkta kıskandım hani. Bizim bindiğimiz günde en fazla 4-5 saat.(O da güzel havalarda). Sizi tebrik ediyorum. Harikasınız.

• 12 Mart 2009, 16:24

kardeşim yazı dizini hayranlıkla okudum resimlere de bayıldım…ALLAH her daim yolunu açık etsin sevgiyle kal ankaradan osman

• 28 Temmuz 2009, 11:59

Resimli roman gibi,merakla takip ediyor insan.Çok güzel bir gezi olmuş.Nice gezilere…