Kemer (Burdur) Bisiklet Gezisi

kemer-banner

15 Mayıs 2016

Yeni bir tur ve yeni bir coğrafyadan herkese selamlar.

Bu defa rotamız Burdur şehrimizin Kemer ilçesi. Burdur’un gitmediğim tek ilçesi olan Kemer’e Hacılar köyünden başlayarak ulaşacağız ve farklı bir yoldan geri döneceğiz. Bu turu yapabilmek için sabah 6.00’da Muğla’dan aracımızla yola çıkıyoruz.

Tur kadromuz ise ben, Feridun, Şennur, Nil ve Özgür olmak üzere 5 kişiden oluşuyor. Yine keyifli bir tur yapacağımızı düşünerek Hacılar’a gidiyoruz. Salda Gölü kenarından geçerken kısa bir su molası veriyoruz.

Hacılar köyüne ulaştıktan sonra Kemer yolu tarafında bir petrol istasyonuna gidip aracımızı park ediyoruz. Bisikletlerimizi indirip yol için hazırlanıp yola çıkmaya hazır hale geliyoruz. Tur enerjimiz  yüzümüzde beliriyor. 🙂 Hafif bir tırmanış ile başlıyor ilk kilometreler ama olsun…

Burdur – Fethiye yolunda 6 km kadar ilerledikten sonra Kemer kavşağına geliyoruz. Buradan sonra 23 km yolumuz kaldığını görüyoruz. Hava biraz kapalı gibi ama tam bisiklet sürme havası. Aşırı sıcakları yaşadığımız şu günlerde bu turu hatırlayıp serinliyorum diyebilirim. 🙂

Bu arada, Muğla’dan arkadaşımız Hüseyin arayıp şu an İstanbul’da Boğaziçi Köprüsünden geçiyorum diye havasını atmasaydı, oracıkta bulduğumuz bu tabela önünde fotoğraf çekilmek aklımızdan bile geçmezdi belki.  🙂 😛

Yol o kadar güzel ki rüzgar hafiften karşımızdan gelmesine karşın oldukça güzel ilerliyoruz.

Yola çıktıktan iki saat kadar sonra Kemer’e ulaşıyoruz. Bu sayede Burdur’da tüm ilçelerini gezdiğim şehirler arasında yerini alıyor. 🙂 Ben bu güzel duyguyu yaşarken bana eşlik eden arkadaşlarıma ne kadar teşekkür etsem azdır. 😉

Biz Kemer’e ulaşır ulaşmaz ilçenin nüfusu anında 2175 oluyor tabii. Bir saat kadar böyle oluversin artık. 🙂

Küçük bir ilçe olduğu için fazla bir şey beklemiyoruz tabii. İlçe merkezine doğru ilerliyoruz. Uygun bir yer bulup çay kahve içeceğiz.

İlçe merkezinden bir kare…

Tam gideceğimiz yönde bir kahve bulup çaylarımızı söylüyoruz. Bu sırada Kemerli abilerimizle muhabbet edip gideceğimiz yol hakkında kısa bir bilgi alıyoruz. Rotayı GPS’ime yükledim ama muhabbet olsun diye konuyu açıyorum ama gelin görün ki iki abimiz de yok oradan gidilmez, yok buradan gidilir diye laf kavgasına tutuluyorlar. 🙂 Nerden de sordum diyorum resmen. Bu sırada yemek için yol üzerinde bir şeyler bulabilir miyiz bilmediğimizden bir hata yapıp onu da abilere soruyoruz. 🙂 Bu arada tesadüfen bir genç pişi dağıtıyor, tepsiyle geliyor masamıza. Çayla birlikte bir güzel yiyoruz onlardan. Bu bizi epey idare eder. Allah kabul etsin. 🙂

45 dakikalık molanın ardından yola geri dönüyoruz. Bu defa köy içlerinden geçeceğimiz yol bizi bekliyor. Ama hesap etmediğimiz bir diğer şey rüzgar, bu defa alnımızdan vuruyor. Köy içleri dışında yol almak oldukça zorlaşıyor. Neyse ki bir süre gittikten sonra ana yola çıkacağımızı biliyor olmak güç veriyor bize.

Yakalar köyünü geçip Kılavuzlar köyüne geldiğimizde karnımızı doyurmak için mola veriyoruz. Bisküvi, çikolata, muz ve Kemer’de verilen pişilerle geçiştiriyoruz. Üzerine gazoz soda derken epey dinleniyoruz. Özgür ve Nil’den hemen bir poz istiyorum.

Feridun abim her zaman olduğu gibi köy halkıyla hemen muhabbeti kuruyor. 🙂

Kılavuzlar köyünü Karataş Gölü manzarasıyla geride bırakıyoruz. Göl uzaktan çok güzel görünüyor ama bir türlü güzel bir açı bulup fotoğraf çekemiyorum. Bir süre sonra ara bir yola giriyoruz. Yolu kısaltmak için GPS’imden çizmiştim burayı. Pek öyle haritalarda göründüğü gibi olmasa da çok keyif alıyoruz bu yoldan. Yavaş yavaş ana yola çıkmak için pedal çeviriyoruz.

Tabii karşımıza çıkan rampadan pek haberdar değildik. 🙂 Çokta önemli değil canım geçeriz her türlü.

Buğday tarlalarının arasında bisiklet sürmek gibisi yok… 😉

Derken yol bitiyor. 🙂 Anayola geldik ama geçebilmemiz pek mümkün görünmüyor. Yol yapım çalışmaları dolayısıyla yol 2 m aşağıda kalmış. Biraz daha ileriye gidip oradan anca bisikletleri taşıyarak yola çıkabiliyoruz.

Çıktık çıkmasına ama oradan sonrasını ne siz sorun ne biz söyleyelim. Rüzgarı arkamıza aldık. Acaba ne olabilir bu dakikadan sonra? 🙂

Öyle bir ortalama tutturuyoruz ki km saatinde yazan rakamların doğruluğundan şüphe ediyoruz. 🙂 45-50 ortalama hızla pedal çeviriyoruz. Hepimiz duruma şaşırmış durumdayız ama hepimiz de mutluyuz. 🙂

Uzunca bir süre böyle gidiyoruz. Biraz gittikten sonra yol yapım çalışması başlıyor ve biz aynı hızda o tozlu, taşlı yolda gidemeyen araçları bir bir sollayarak devam ediyoruz. Araçların içinden bizi izleyenleri görmeliydiniz. 🙂

Yol yapım çalışmasının bittiği yerde yol tekrar duble oluyor ama bizim taraf yine trafiğe kapalı olduğu için bütün şerit bize ait. Değmeyin keyfimize anlayacağınız. O kadar mutlu ve keyifle pedal çeviriyoruz ki ne yapacağımızı şaşırdık. 35-40 km hızla önümüze gelen küçük rampaları çıkıyoruz. Yol tamamen bize ait olduğu için garip şekiller çizerek pedallıyoruz. 🙂

Keşke bu yol ve bu rüzgar hiç bitmese… 🙂 Tüm ekibin keyfi yerinde…

Hep ben çekecek değilim ya fotoğrafları. Şennur’da sağ olsun 40 km hızla giderken telefonunu çıkartıp benim fotoğraflarımı çekiyor.

Eee fotoğraf çekeni görmüşüm şımarmadan durur muyum. 😛 Ayağa kalk Serkan, pedala bas Serkan, bas git Serkan… 🙂 hehehehe

Son 23 km’si nasıl geçtiğini bilmeden tur bir anda başladığımız yerde bitiveriyor. Hep birlikte tek konuştuğumuz şey muhteşem köyler ve bu deli rüzgar oluyor. 🙂 Ne ara 73 km pedalladık hepimiz bunun şoku içindeyiz.

Açık konuşmak gerekirse Burdur’un Kemer diye bir ilçesine geldiğimiz için ben dahil kimse için extra bir mutluluk olacağını düşünmemiştim. Maksat benim ilçeleri tamamlama sevdam ya 🙂 Ama yaşananlar beni çok tatmin etti. O nedenle yapılan her tur gerçekten de güzeldir demek istiyorum. Önemli olan yolda olmaktır…

Yeni yollarda buluşmak dileğiyle…