Muğla-İzmir-Van Bisiklet Turu 13.Gün (Nevşehir-Kayseri)

20 Nisan 2009

Artık Kapadokya’dan ayrılma zamanı geliyor. Can Dede’den ayrılmakta bizi biraz hüzünlendiriyor. Ama Van’a kadar gidecek olduğumuz için, içimizde sevinçte var. geçirdiğimiz muhteşem iki günün ardından tekrar yola koyuluyoruz. Can Dede’nin evinde harekete hazırız. Can Dede’de bizi Kayseri il sınırına kadar uğurlayacak.

Sarıhıdır Köyünün hemen yanından akan Kızılırmak nehrinde fotoğraf çekiyoruz.

Feyyaz ve Can Dede’yi bu güzel manzaraya yerleştiriyorum.

Sıra Feyyaz’da, o da ben ve Can Dede’yi çekiyor…

Sarıhıdır Köyünü geride bırakıyoruz. Kızılırmak yamacına kurulmuş çok güzel bir köy. Ben epey ısınmıştım buraya.

Rampa çıka çıka ilerliyoruz. Kayseri il sınırına da aynı şekilde varıyoruz. Biraz ileride bir petrol istasyonu var, oraya kadar Can Dede eşlik edecek. Birde yanına su almayı unutmuş, bizde susuz gönderecek değiliz ya geriye. 🙂

D300 karayolunun 17. paftasına ulaşıyoruz aynı zamanda.

Petrol istasyonunda verdiğimiz su ve dinlenme molasının ardından Can Dede’yi geriye uğurluyoruz. Bugünde dahil üç gün boyunca bizim için yaptığı herşey için binlerce kez teşekkür ediyoruz. Bu dostluk hiç bir zaman unutulamaz… Çok çok teşekkürler Can Dedecim…

Buradan sonra biz iki kafadar yolumuza devam ediyoruz. Eğlenceli bir şekilde yolumuza devam ediyoruz. Kayseri’ye 30 km kala Erciyes Dağının silüetinde pedallarımızı çeviriyoruz.

Manzaranın muhteşemliği büyülüyor bizi adeta…

Yolda bir arkadaşla karşılaşıyoruz. Hafta sonu gezisi için bisikleti ile Ürgüp’e gitmiş, şimdi ise geri dönüyor. Biraz durup yanında muhabbet ediyoruz. ardından Kayseri girişine kadar bizle pedallamak istiyor ve yolda yine muhabbet eşliğinde ilerliyoruz. Arkadaşımız ile hatıra fotoğrafı çekiliyoruz.

Bir hatıra fotoğrafı da Feyyaz ile çekiliyor. Arkadaşın adını şuan için hatırlayamadım. Bunun için özür diliyorum, ama sevgili Feyyaz kardeşim hatırlıyor ise sanıyorum yorum olarak yazacaktır.

Kayseri girişine kadar pedalladığımız bisikletçi dostumuz ile buradan sonra ayrılıyoruz. Burada küçük bir mola vererek, Kayseri basınını projemizden haberdar ediyoruz. Merkezde ropörtaj yapmak için randevu veriyoruz.  Sonrasında ise merkeze doğru pedallar dönmeye başlıyor.

Tabi fotoğraftanda görüldüğü üzere Feyyaz kardeşim tayt ile pedal çeviriyor. 🙂 Ha bende tayt yok mu? Tabi ki var, ama eşofmanın altında.

Çok geçmeden Kayseri’nin berbat trafiği ile baş başa kalıyoruz. Sürekli önümüze girmeye çalışan minibüsü yumrukladıktan sonra tekrar önümüze girmeye cesaret edemiyor. Güç bela varıyoruz merkeze ve basını beklemeye koyuluyoruz. Beklerken de hatıra fotoğrafı çekilmeyi ihmal etmiyoruz tabi ki.

Kayseri merkezde bulunan heykel ve taytlı Feyyaz. 🙂

İki farklı basın ekibi geldikten sonra kısaca projemizi Kayserili hemşehrilerimize anlatıyoruz. Ardından bizi burada misafir edecek olan Ali ve Zafer Hocamız ile irtibat kuruyoruz. İki hocamızda öğretmen olduğu için okuldalar. Bizde Öğrenmenevinde yerimizi ayırttıkları için, Öğretmenevine doğru gidiyoruz. Öğretmenevine yerleştikten sonra güzel bir duş iyi geliyor. Ardından Ali Akveren Hocamız geliyor ve birlikte Kayseri’yi gezmeye çıkıyoruz.

Gezerken birkaç fotoğraf çekilmeyi ihmal etmiyoruz tabi ki…

Tarihi bir çarşıya giriyoruz. İlgi çekici birçok ürünü görebiliyorsunuz bu çarşıda.

Yine merkezde bir yapı…

Akşam olduktan sonra Öğretmenevine dönüyoruz. Akşam yemeği için Ali ve Zafer hocamızı bekliyoruz. Zafer hocam ile daha önce Pedalla Türkiye Turunda tanışmıştım. Ben Kayseri-Niğde dolaylarından geçerken Zafer Hocam’da Kayseri, Niğde, Aksaray ve Nevşehir civarlarını pedallıyordu. Üzerinden iki yıl geçmişti ve Zafer hocam ile birlikte olmak çok güzeldi. Zafer hocam sayesinde Ali hocam ile tanıştık ve onunda bisiklet sevdasına hayranız. Eminim bu iki bisiklet dostu Türkiye’yi karış karış gezecektir.

Akşam yemeğini dört kişi birlikte yedikten sonra Talas’a doğru çay içmeye gidiyoruz. Burada Feyyaz’ın Türkiye Kıyıları Turunun Artvin-Sinop etabında eşlik eden Furkan arkadaşımızı arıyoruz ve o da bize katılıyor. 5 kişi güzel bir muhabbet eşliğinde çaylarımızı ve kahvelerimizi yudumluyoruz.

Zafer Hocam ve Ali Hocam ile hatıra fotoğrafı çekiliyoruz..

Feyyaz’da hocalarımız ile birlikte hatıra fotoğrafı çekiliyor.

Son fotoğrafımı ise Talas’tan öğretmenevine dönerken çekiyorum. Gece Kayseri’nin görünüşü gerçekten çok güzel. Tabi yanımda tripod olmadığı için titrek çıkıyor fotoğraf. 🙂

Kayseri’e bir gün böyle bitiyor. Bizi burada yalnız bırakmayan Ali Hocama, Zafer Hocama ve sevgili Furkan’a çok çok teşekkürler. Bir gün bir yerlerde tekrar buluşmak dileği ile…

Gün Toplam: 59.41 Km | Ort.Hız:17.6 | Max.Hız:41.9 | Bisiklet Kullanımı: 03:22:06

Tur Toplam: 1256.73

13.Gün Harita ve Yükselti Tablosu (Nevşehir-Kayseri); Haritayı büyütmek için lütfen üzerine tıklayınız?

Sevgi ve Saygılarımla…

NOT: Pedalla.com imzası olmayan fotoğraflar Feyyaz Alaçam’ın makinesinden çıkmıştır.http://www.feyyazalacam.com

Turun 14. günü için tıklayınız….

Muğla-İzmir-Van Bisiklet Turu 13.Gün (Nevşehir-Kayseri)” üzerine 5 düşünce

• 13 Şubat 2010, 21:53
    Permalink

valla Serkan ve Feyyaz abi resmen sayenizde cmtim cmtim d300 üzerinde gidiyoz fotoğraflarınıza bakmak o kadar güzel ve eylenceliki sanki dizi takip ediyormuş gibi heyecanla bekliyoz

• 13 Şubat 2010, 23:57

gerçekten sanki dizi takip ediyorum.çok zevkli.sanki kendim geziyorum…

• 14 Şubat 2010, 14:42

😀 Sevgili Dostum paylaşım tüm hızıyla sürüyor 🙂

Can’ım Dede’me teşekkür anlamsız kalır.Cok güzeldi be dedecim… Yoldaşım Taşdelen, o bize eşlik eden dostumuzun ismi Nurullah’tı.

Gelelim Ali ve Zafer abiye…Onlara minnettarım.Dostluk, paylaşım vs vs binbir türlü güzelligi yaşadık birlikte.Hani Zafer abi ile edebi muhabbetlere girişmiştik,’yalnızlık ve tek başınalık’ arasındaki farkı konuşmuştuk.Gerçi bu benim piskopat ruhumun bi dengesizliginin aradıgı cevapdı ama olsun 🙂 Sonra da bana Can Yücel kitapı hediye etmişti ya, nasıl mutlu olmuştum bir bilsen 🙂 gerçi tur boyunca çevirip çevirip okudum babamın kitabını, ordan anlamışsındır 😀

Süper paylaşıma devam Sevgili Dostum…
    Bizi ilemeye devam edin 🙂 daha başımıza neler gelecek neler 😀
    Sevgiyle

• 04 Nisan 2010, 19:53
    Permalink

Merhaba umarım bir gün beraber pedallarız o zaman konuşacak paylaşacak çok güzel günlerimiz olacağından eminim .Biz Zafer ve ben sizin gibi değerli insanlarla beraber vakit geçirmekten çok memnun olduk görüyorum ki duygularımız ortak, görüşmek üzere Feyyaz Alacam ve Serkan Taşdelen.

• 04 Nisan 2010, 20:05

Sevgili Ali Hocam,
    Göstermiş olduğunuz misafirperverlik ve bizlere ayırdığınız zaman için binlerce kez teşekkürler…