Pedalla Türkiye 64.Gün ( Side – Antalya )

Sıcaklar

15 Temmuz 2007 Side – Antalya

Yeni güne dinç olarak uyanıyoruz. Güneş henüz yüzünü bile göstermemiş. Saat 6:03’te Ender Abi, eşi İlknur Abla, Mustafa ve ben olmak üzere 4 kişi Side’de ki Bistro Pansiyondan ayrılıyoruz.

Side çıkışında bu değişik bir yapı dikkatimi çekiyor ve fotoğraflamadan geçmiyorum.

Ender Abi ve İlknur Abla tandemleri ile devam ediyorlar yollarına. Çok güzel bir görüntü oluşturuyor. Sanıyorum tüm çiftlerin hayalinde ki görüntü budur.

Serik’e 22 km yolumuz kalıyor ve hızla ilerliyoruz.

Kahvaltı için bir petrol istasyonuna giriyoruz. Marketinden birşeyler alarak orada yiyoruz.

Kahvaltımızda ise poğaça ve meyve suyu var. Karnımızı iyice doyuruyoruz.

Molanın ardından yolumuza devam ediyoruz ve Serik’e 11 km.iz kalıyor.

Güneş yakmaya devam ediyor tabi bu arada.

Serik’e girmeden önce Belkıs Köyünde bulunan 1600 yıllık köprüyü ziyaret etmek için içeri doğru giriyoruz. Köprü üzerine ve çevresinde fotoğraf çekiyoruz.

Köprüçay Köprüsü ( Belkıs Köprüsü )

Bu muhteşem köprü Serik-Manavgat yolu üzerindeki Köprüçay’da bulunuyor. İsminide burdan almış gibi görünüyor. Belkıs Köprüsü, Selçuklu Köprüsü ve Aspendos Köprüsü olarakta anılıyor. Köprü 220 metre uzunluğunda, Roma döneminde inşaa edilmiş ancak zamana yenik düşen köprü Selçuklu Sultanı Alaaddin Keykubat tarafından 13.yy’da yenilenmiş. Köprü en son olarak 1997-1999 yılları arasında Karayolları tarafından onarılmış. Sahil yoluna çok yakın olması sebebiyle kesinlikle görmeden geçilmemesi gereken bir köprü diyebilirim…

Köprüçay…

Köprü üzerinde Alıcıoğlu Çifti… 😉

Köprüde epey vakit geçiriyoruz ve ardından saat 08: 26’da Serik’e giriş yapıyoruz.

Serik girişinde Konur ile buluşuyoruz. Konur sabah Antalya’dan yola çıkmış ve burada karşılaştık. Bizimle Antalya’ya kadar devam edecek. Aynı zamanda ise Mustafa arkadaşımız Serik’li olduğu için burada ayrılacak aramızdan.

Ama öncesinde Serik’te kısa bir çay molası veriyoruz. Mustafa ile son çaylarımızı içiyoruz. Yerini Konur’a devrediyor. 🙂 Sevgili Mustafa TEKE arkadaşımıza iki günlük eşlik için çok çok teşekkür ederiz. Çok keyifli vakit geçirdik.

Tekrar 4 kişi olarak yola koyuluyoruz. Serik’i çıkar çıkmaz karşımıza bir taş ocağı çıkıyor. Taş Devri çizgi filminde gördüğünüz arabalardan var önünde. Hemen atlıyoruz içlerine. 🙂

Antalya’ya 30 km yolumuz var ve yol düz, ama trafik çok yoğun. Keyifle pedal çevirmeye burada da devam…

Arada sırada kısa molalar veriyoruz. Soda ve su içiyoruz. Çok sıcak olduğu ve amele yanıklarımdan biraz olsun kurtulabilmek için formamı çıkartıyorum. Çıplak üst ile pedal çeviriyorum. 🙂

Ekibimizin enerjisi yerinde ve yol almaya devam.

Antalya’ya son 14 km kaldı ve Konur ile hatıra fotoğrafı.

Antalya girişindeyiz. Saatim 11:00 ve çok iyi yol geldik. Bugünde bitti sayılır. Turumun 64.gününde, 32. şehrinin merkezine ulaşmış bulunuyorum. Süper bir duygu benim için. Burada da hatıra fotoğrafını çekilmeyi ihmal etmiyoruz. ( Benimde kemiklerim sayılır cinsten 🙂 )

Buradan direkt olarak Cumhuriyet Meydanına gidiyoruz. Basın ile randevumuz var ve onları beklemeye koyuluyoruz.

Çok geçmeden İHA geliyor ve çekimlere başlıyoruz. Projemizi tüm Türkiye’ye duyurma niyetindeyiz.

Çekim için meydan da git gel yapıyorum. 🙂

Nihayet çekim bitiyor. Buradan Ender abilerin eve gidiyoruz. Bisikletlerimizi Ender Abinin deposuna götürüp kilitliyoruz ve duş alıp üzerimizi değiştiriyoruz.

Televizyon seyrediyoruz ve çay içiyoruz. Bir yandan da muhabbet ediyoruz. Geçirmiş olduğumuz bu keyifli vakitten sonra araba ile Antalya’yı gezmeye çıkıyoruz. Önce Aşağı Düden Şelalesinin bulunduğu yere gidiyoruz.

Burada da hep birlikte hatıra fotoğrafı çekiliyoruz. Herşey için teşekkür ederim Alıcıoğlu Ailesi ve Konur. Sayenizde Antalya’da çok keyifli vakit geçiriyoruz.

Üzerimizden uçaklar vızır vızır geçiyorlar…

Aşağı Düden hatırası…

Burada da İlknur Ablam bizlerin fotoğrafını çekiyor…

Buradan sonra Emniyetin kamp alanına giderek, bisiklet sevdalısı Emniyet Müdürü bir abimiz ile buluşuyoruz. Onunla bir süre vakit geçirdikten sonra eve dönüyoruz.

Akşam yemeğimizi yedikten sonra yine güzel vakit geçirdik. Yarın Antalya’da vakit geçireceğiz. Bir anlamda Off günüm olacak. Günün yorgunluğu ile saat 23:00 gibi yatmaya hazırlanıyoruz…

Yol Bilgileri

Side – Manavgat – Antalya yolu hafif iniş çıkışlar dışında düz. Yolun trafiği çok kalabalık, burada tek dikkat edilecek husus bu. Onun dışında yolda birçok petrol mevcut. Rahatlıkla seyahat edebilirsiniz…

Gün Toplam Km: 79,69 | Ort. Hız: 19,3 | Max. Hız: 38,3 | Bisiklet Kullanma Süresi: 04:23:34

Tur Toplam Km: 4814,93

64.Gün Harita ve Yükselti Tablosu (Side-Antalya); Haritayı büyütmek için lütfen üzerine tıklayınız?

Sevgi ve Saygılarımla…

NOT: Pedalla.com imzası olmayan fotoğraflar Alıcıoğlu Ailesinin fotoğraf makinasından çıkmıştır.

Pedalla Türkiye 64.Gün ( Side – Antalya )” üzerine bir düşünce

• 10 Şubat 2011, 11:47

çok güzel fotolar…ama tarihi eserlerin hepsi romalılardan kalma…yani bana pek heyecan vermediler…olsun yine de hoş…doğa güzel ama…tşk.ler