Pedalla Türkiye 78.Gün ( Aydın – Kuşadası )

Akman Çifti

29 Temmuz 2007 Aydın – Kuşadası

Artık sabahın bir vakti uyanmıyorum. Saat 7:10’da uyandım ve hazırlanmaya başladım. Yola çıktığımda ise saat 7:30’u geçmişti. Bugün durağım Kuşadası olacak. Bildiğim kadarı ile epey düz gideceğim, sonrası hakkında ise pek bilgiye sahip değilim. Aydın’ı saat 7:46’da geride bırakıyorum. Hızla ilerliyorum.

İncirliova Aydın’a 10 km uzaklıkta bir ilçe, 4 km’sini çoktan geçtim bile 6 km sonra İncirliova’ya ulaşacağım. Hava çok güzel, keyiflere süper…

Saat 7:58’de İncirliova’ya giriyorum ve bir kahvede çay molası veriyorum.

Molayı uzun tutmuyorum ve tekrar yola düşüyorum. Germencik’e 10 km yolum var. Burada ilçeler birbirine epey yakın. 🙂

8:33’te Germencik’e varıyorum. tabi hiç vakit kaybetmeden yoluma devam ediyorum.

Buradan sonra Kuşadası’na hızla yaklaşıyorum.

Burada yol ayrılıyor, Kuşadası’na düz gidiliyor. Ama ben Söke üzerinden gitmek istiyorum. O nedenle buradan sonra sola dönüyorum ve  yoluma buradan devam ediyorum.

Söke’ye 21 km yolum varmış, acelem yok o nedenle salınarak pedal çeviriyorum.

Yolum üzerinde Magnesia antik şehrinin kalıntılarını görüyorum.

Yolum epey düz, nereye kadar devam eder bilmiyorum. 🙂 Uygun bir petrolde soda molasına duruyorum ve iki tane soda içiyorum.

Saatim 10:08’i gösterdiği sırada Söke’ye giriş yapıyorum. Merkeze girmeden Kuşadası’na giden yola dönüyorum.

Tabi döner dönmez rampa başlıyor ve tırmanmaya başlıyorum. Buradan sonra 25 km yolum kalmış. Rampayı rolantide çıkıyorum kendimi hiç yormadan. Ama yüküm ve sıcak dolayısı ile bir süre sonra yorgunluk başlıyor. 🙂

Epey rampa tırmanıyorum, fotoğraf çekmeye fırsat bile kalmadı. O nedenle Kuşadası girişine kadar fotoğraf çekmiyorum. 11:42’de Kuşadası’na giriş yapıyorum. Güzel bir yer ve çok merak ediyorum burayı.

Merkeze gidip burada beni karşılayacak olan Cesur kardeşimi arıyorum. Çok geçmeden geliyor ve buluşuyoruz. Birlikte arkadaşının pansiyonuna gidiyoruz. Pansiyona yerleşiyorum hemen.

Cesur ile bir saat sonra görüşmek üzere ayrılıyoruz. Güzel bir duştan sonra biraz soluklanıyorum ve Cesur’u bekliyorum. Geldikten sonra gezmeye çıkıyoruz. Önce Cesur ve babası ile güzel bir yemek yiyoruz. Aslen Erzincan’lı oldukları için konuşacak şey çok. 🙂

Yemeğin ardından Cesur ile Kuşadası’nı geziyoruz.

Ege Port’a geliyoruz ve Cesur’ların dükkanını geziyoruz.

Buradan sonra ise Kuşadası manzaraları ile baş başa bırakayım sizi…

Bir tanede ben hatıra fotoğrafı çekileyim ama değil mi?

Antalya’dan Ender abi ile telefonda görüşüyoruz ve Denizli’den İsmail Akman ve eşi Cahide Akman’ın Kuşadası’nda olduklarından bahsediyor. Bende numarasını alıp İsmail abiyi arıyorum. Kısaca kendimi tanıtıyorum ve sağolsun beni tanıyor. Çok geçmeden buluşuyoruz ve birlikte gezmeye devam ediyoruz Kuşadası’nı. Onlarda kamp alanında kalıyorlarmış, tabi ben önceden yerleştiğim için hayıflanıyorum. Hala, 78 gün oldu çadır kuramadım. 🙂 Bu ilk fırsatı da kaçırmış oldum. Birlikte yemek yiyip, gezmeye devam ediyoruz. Sonra da kamp alanına geliyoruz.

Birlikte kamp alanında havuza giriyoruz ve serinliyoruz, akşam da Kuşadası’ndan birlikte vakit geçiriyoruz. Sadece yatmak için pansiyona gidiyorum.

Herşey çok güzel ve yolunda gidiyor. Şöyle bakıyorum da 78 günde kendimi yalnız hissettiğim gün çok az. Bu nedenle çok mutluyum. Tüm dostlarım iyi ki varsınız…

Yol Bilgileri

Aydın’dan Kuşadası’na gitmek için iki yol var. Ortaklar’dan ayrılıyor yol. Birisi Söke üzerinden giderken, diğeri ise Çamlık’tan ayrılıyor. Yol Ortaklar’a kadar düz, ondan sonra hafif çıkışlar başlıyor. Söke’den sonra ise çıkışlar sertleşiyor. Sonrasında ise güzel bir inişle Kuşadası’na varılıyor. 70 km kadar pedal çeviriyorsunuz toplamda. Yol üzerinde ise mola için birçok uygun yer bulunuyor.

Gün Toplam Km: 75,04 | Ort. Hız: 17,7 | Max. Hız: 49,3 | Bisiklet Kullanma Süresi: 04:13:18

Tur Toplam Km: 5641,43

78.Gün Harita ve Yükselti Tablosu (Aydın-Kuşadası); Haritayı büyütmek için lütfen üzerine tıklayınız?

Sevgi ve Saygılarımla…

Pedalla Türkiye 78.Gün ( Aydın – Kuşadası )” üzerine bir düşünce

• 27 Şubat 2011, 19:48

“Herşey çok güzel ve yolunda gidiyor. Şöyle bakıyorum da 78 günde kendimi yalnız hissettiğim gün çok az. Bu nedenle çok mutluyum. Tüm dostlarım iyi ki varsınız?” böyle bir etkinliklerde insanların yalnız bırakmaması çok hoş gerçekten.evet bizlerde şahit olduk valla…