Çanakkale Geçilmez Bisiklet Turu 1.Gün (Akyaka-Bayır)

11 Mart 2009

Aylar öncesinden plan yapıyoruz. 18 Mart’a az kaldı, Çanakkale şehitlerini anmak için bir bisiklet turu gerçekleştirmek istiyoruz. Güzergâh Ankara-Çanakkale belirleniyor ama sponsor yokluğundan iptal etmek zorunda kalıyoruz. Çok istediğimiz Çanakkale’ye gidemiyoruz.

Ardından Eskişehir’den Oktay Tiryakioğlu ile yazışıyoruz.

-Abicim Ankara-Çanakkale turu sponsor olmadığından dolay iptal oldu.

-Serkan yapma yaa?

-Evet abi, ama istersen gel Akyaka’ya buradan gidelim.

-Cidden mi? Diye yazıştıktan birkaç saat sonra bir telefon ve Serkan geliyorum? 🙂

Hemen ardından Adana’da üniversite öğrencisi kardeşimiz Orhan’a da haber salıyoruz. Kardeşim biz Muğla’dan Çanakkale’ye pedallıyoruz eğer işlerini yoluna koyarsan sende gel diye. Birkaç günlük plan programdan sonra Söke’den bize katılmak için sözleşiyoruz.

Nihayet tur günü gelip çatıyor. 11 Mart sabahı Eskişehir’den gece yola çıkan Oktay Abiyi Akyaka kavşaktan alıyorum ve bize gidiyoruz. Kahvaltının ardından havanı güzelliği ile – Abi istersen bugün yola çıkalım diyorum? Yarın ki hava raporu pek iç açıcı olmadığından dolayı biraz düşünüyoruz ve yola çıkmaya karar veriyoruz. Çıkmaya karar veriyoruz vermesine de daha benim hiçbir şeyim hazır değil. Bir saat içine pılı pırtıyı topladıktan sonra yola çıkıyoruz. Evin önünde hatıra fotoğrafı çekilmeyi ihmal etmiyoruz tabi…

Bisikletlerimizin önünde turumuzun adı ve güzergâhının yazdığı plakalar asılı. Ve koca bir Türk Bayrağı…

9 km’lik Sakar geçidini tırmanmakla yola başlıyoruz tabi ki ama bu önümüzdeki günlerde bize pahalıya mal oluyor. Kış mevsiminin vermiş olduğu ağırlığa birde aylardır bisiklet kullanmamamız ekleniyor ve sakar geçidi tam bir işkenceye dönüyor.

Tırmandıkça arkamızda muhteşem bir manzara bırakıyoruz.

Dinlenmek için sık sık durmak zorunda kalıyoruz.

Oktay Abi kendi imalatı olan bagaj ile geliyor tura. Adını ise Tırtıl koyduk…

Sakar gittikçe gözümüzde büyüyor ve bir türlü bitmek bilmiyor…

Oktay Abi yol üzerindeki satıcılardan bir tane oyuncak koyun alıyor. Turumuzun maskotu oluyor tabi. İlerleyen günlerde yağmurdan pek yüzünü göremesekte güzel bir maskottu…

Sevgi Oktay Tiryakioğlu…

Sakar Geçidinin zirvesine doğru gittikçe yaklaşıyoruz.

Dünyanın en muhteşem manzaraları arasına giren Gökova Körfezi pedallarımızın altında…

Er geç ulaşıyoruz zirveye. Rakım 670 metre… %10’luk bir eğim ile 9 km tırmandık…

İnişe geçtikten sonra Kızılağaç köyünde mola veriyoruz ve marketten ekmek alarak, Oktay Abinin yanında taşıdığı zeytinler ile karnımızı doyuruyoruz. Daha birkaç saat önce kahvaltı yapmıştık oysaki. Ama bir ekmek havada karada yok olup gidiyor. 🙂 Bir saat kadar oyalandığımız molanın ardından yola devam ediyoruz. Muğla’ya 11 km yolumuz kaldı.

Rampalar bir türlü bitmek bilmiyor. Varyant denilen bölgeye varmak üzereyiz.

Günün son zorlu rampasını çıkıyoruz. Varyant yokuşu Sakar Geçidinden sonra bize epey yoruyor…

Bir petrol istasyonunda verilen ihtiyaç molasından sonra Muğla Üniversitesine varıyoruz. Proje destekçimiz Muğla Bisiklet Topluluğu üyesi H.Can Demirel ve Dilek Bulut?u ziyaret ediyoruz. Sevgili Dilek Bulut ile hatıra fotoğrafı…

Sevgili H.Can Demirel ile hatıra fotoğrafı…

Ziyaretimizi kısa tutarak merkeze doğru gidiyoruz. Muğla Üniversitesinin “M” kapısından kampüsü terkediyoruz…

Merkezde Kemeraltı Bisiklete uğruyoruz. Ali Kırbaş abimizin yemek ikramını kabul ettikten sonra tekrar yoldayız. Ali Abi bizi çıkışa kadar geçiriyor. Bugün niyetimiz Bayır’a kadar gitmek. Muğla çıkışında “Muğla Şehitler Anıtını” ziyaret ediyoruz.

Yol Bayır’a kadar iniş olduğu için zorlanmadan ulaşıyoruz. Güvenli bir yere çadır kurmak için Jandarma’ya giderek yardım alıyoruz. Jandarma komutanının sıcaklığı ile karşılaşıyoruz. Bir bardak çayın ardından bize biraz ilerideki parka kurabileceğimiz bildiriyor. Teşekkür ederek ayrılıyoruz ve parka giderek çadırlarımızı yağmur yağar düşüncesi ile bir kamelya altına kuruyoruz.

Çok geçmeden park işletmecisi geliyor ve kulübenin içine kurabileceğimizi söylüyor.  Çok daha iyi olduğunu düşünerek çadırlarımızı taşıyoruz. Ardından işletme sahibinin kahve ikramını geri çevirmiyoruz ve yatmak için ayrılıyoruz. Gece çok kolay geçmeyecek gibi. Uyku tulumlarımız yazlık ve hava soğuk. Çadır içerisinde sürekli hareket ediyoruz üşümemek için. Farkında olmadan uykuya dalıyoruz…

Gün Toplam: 47.80 Km | Ort.Hız:13.3 | Max.Hız:49.2 | Bisiklet Kullanımı: 03:34:12

1.Gün Harita ve Yükselti Tablosu (Akyaka-Bayır); Haritayı büyütmek için lütfen üzerine tıklayınız.

Sevgi ve Saygılarımla…

Turun 2.günü için tıklayınız

Çanakkale Geçilmez Bisiklet Turu 1.Gün (Akyaka-Bayır)” üzerine 8 düşünce

• 30 Temmuz 2009, 16:54

İyi yapıyorsunuz.Çanakkale birilerinin sloganı olmak üzere.O şanlı empryalizme karsı verilen halk ve milis kuvvetler birlikteliğinn ornegidir.

yakın tarihimizin en somut ornekleri daha sıcacık o topraklarda.Savasın butun acımasız yuzunu gordum orda. Ben çanakkalede askerdim.Cok gizli bilgiler ve belgeler var.Mustafa Kemal belki tek basına yapmadı,muhakkak bu bir manevi maddi guç savasıydı.Ama cumhuriyetin intikamı için yemin etmiş gaflet içindeki işbirlikçileri bu gun görseydi.Acaba ne dusunurdu? Gericiler cesaretlendiler.Bir adım kaldı diyorlar.Zafer ilan edecekler her turlu oyun onlarda,ve mutlular.Tv leri gormuyormusunuz,ikinci cumhuriyetciler,yobaz kıravatsız meymeneti silinmiş bostanlar kursulerde fetva veriyorlar.
    Ben susmam. sizde susmayın.Birileri derseki birsey olmaz. Sakın inanmayın.Bal gibi olur.
    Yarın cok gec olabilir. Çanakkale işte bu nedenle cok stratecik bir yer.
    Unutmayalım ve sahip cıkalım gelecege ve gecmişimize. tebrikler….

• 30 Temmuz 2009, 17:05

sabırsızlıkla bekliyodum, sonunda güzel anlatımın ve muhteşem fotoğraflara kavuştuk 🙂 En kısa zamanda devamınıda bekliorum…
    Eskişehirden sevgi ve selammm…

• 31 Temmuz 2009, 11:42

Sevgili Serkan’cım.. Öncelikle senin gibi sağlam yürekli biriyle pedallamak gerçekten büyük bir zevkti bunu belirtmek isterim. Anlatımından dolayı merakla beklediğim yazı dizin nihayet başladı 🙂 Senin anlatımınla fotoğraflara bakmak ayrı bir zevkmiş meğer. Tekrar o günlere dönmüş gibi oldum. İyiki sponsor bulunamamış ve iyiki asıl tur iptal olmuş 🙂 eğer öyle olmasaydı güzergah farklı olacağından bu tur bu kadar zevkli olmazdı. Sana herşey için teşekkür ederim. Çünkü böyle bir turu gerçekleştirmek benim bir hayalimdi. iyikide teklifini kabul edip Akyaka’ya gelmiş ve bu turu gerçekleştirmişiz. Sen benim hayalimi gerçekleştirmeme vesile oldun..Umarım günün birinde yine tur yapma şansımız olur. Dostluğun için , samimiyetin için , herşey için binlerce teşekkürler.

Bu arada 4 ay hiç bisiklet sürmeden kimse Sakar geçidini tırmanıp, üzerinede 800 km pedal çevirmesin 🙂 Tur biteli aylar oluyor ama Aşil tendonumdaki iltihap henüz geçti. ne rampaymış be kardeşim 🙂

Şu zor günlerde yüzümü güldüren birkaç güzel şeyden biriydi bu yazı..Yazının devamını merakla bekliyorum…. Selamlar kardeşim ….

• 31 Temmuz 2009, 19:52

Ne güzel yaşıyoruz gene o unutulmaz günleri. Devamını sabırsızlıkla bekliyorum bende.
    Sevgiler arkadaşlar hepinize.

• 01 Ağustos 2009, 18:29

Merhaba Serkan, Bu Turunuz ile ilgili yazı dizini ve fotoğraflarını merakla bekliyordum..Paylaşman uzun sürsede nihayet beklenen gün geldi 🙂
    Holeyy be dedim görünce :D. Ellerine sağlık, böyle değerli, anlamlı bir gezinizi bizimle paylaştığınız ve tarihimizi canlı tutmamıza yardımcı olduğunuz için teşekkürü borç bilirim sizlere. Arkadaşlarımıza ve sana teşekkürler.Devamını sabırsızlıkla bekliyorum efm.. 😉

• 02 Ağustos 2009, 19:35

Sevgili Arkadaşlar,
    Gecikme için çok özür dilerim ama fırsat bulmak kolay olmuyor. Yoğun iş temposundan arta kalan zamanlarda yayınlamaya devam edeceğim.

Sabrınız için çok çok teşekkür ediyorum…

Sevgi ve Saygılarımla…

• 05 Ağustos 2009, 10:14

serkancım cihan abininde dediği gibi bizleri o günlere geriye döndürdün ,bende burda gezinin yorumlarını sayfa sayfa okuyor ve merakla bekliyorum sizlere kolay gelsin .SONSUZ SEVGİ VE SAYGILARIMLA

• 06 Ağustos 2009, 18:34

Merhaba ben Çanakkale’den Oktay küçük (16) yaşıma rağmen düzenlenen turlara katılıp performans gösterebileceğime inanıyorum bu yönden kendime güveniyorum.Beni Murat Varol abim tanır ve siteye beni kendisi yönlendirdi saolsun SAYGILARIMI SUNARIM.