Gezgin Pedallar Seyr-i Muğla 3.Gün ( Marmaris – Akyaka )

17 Ekim 2011

Yeni güne uyanıyoruz ama hava kötü, yağmurlu… Benim en sevmediğim hava yani. Bisiklet ile yağmurlu havadan nefret ederim, beni tanıyanlar bilir bunu. O nedenle güne enerjik olarak başlayamıyoruz. Ama bir yandan da bütün arkadaşlarımız ile güzel bir gün bizi bekliyor. Sanırım bu hava, bu birliktelik için keyfimi kaçıramayacak. Feyyaz ile aynı yerde kalıyoruz ve birlikte hazırlanıp çıkıyoruz. Arkadaşlar ile 9:00’da otelde buluşacağız. Hava raporuna göre öğleden sonra 14:00 gibi yağmur duracak. Ama biz o saate kadar bekleyemiyoruz.

Velomaris’e gidip biraz vaktin geçmesini ve yağmurun dinmesini bekliyoruz. 9:00 olan buluşma saatini 10:00’a çıkartıyoruz ve belki diner umudunu taşıyoruz. Saat 10:00’a gelirken otele gidip arkadaşlar ile buluşuyoruz. Bu sırada Gaziantep’ten gelen arkadaşlar yağmura hazırlıksız geldikleri için bisiklete binmeyeceklerini söylüyorlar. Bizler için önemi yok tabi, Akyaka’da buluşuruz diyorum ama Gaziantep’e geri döneceklerini söyleyince çok üzülüyorum. O kadar yol gelip iki gün geçirip dönmek çok kötü oldu. Buraları gerektiği gibi gezdirememiş olmanın üzüntüsü ile vedalaşıyoruz. Bir başka turda çok daha güzel vakitler geçirmek dileği ile artık.

Otelden hareket etmeden önce yola çıkmak üzere tam tekmil hazırlanmış durumda fotoğraf alıyoruz.

Otelden hep birlikte çıkıp Velomaris Bisiklete geliyoruz ve eksiği olan arkadaşların eksiklerini gideriyoruz ve 11:00’e kadar da burada bekliyoruz. Yağmurun öğleden önce duracağı yok.

15-20 kişi işletmeyi çok meşgul ettiğimiz için daha fazla beklemiyoruz ve tüm donanımlarımızı giyinerek yola çıkıyoruz. Velomaris’ten Tolga’ya son kez el sallıyoruz ve yolumuza çıkıyoruz.

Yağmur altında Marmaris çıkışında 5 km.lik rampa bizi bekliyor. Çok geçmeden rampaya sarmaya başlıyoruz. Hafif tempo ile rampayı çıkıyoruz. Yine her yerde olduğu gibi burada da herkes kendi temposunda çıkıyor. İnişten bir yerlerde bekleriz. Yağmurlu havalarda molalar pek mantıklı olmuyor o nedenle birkaç yer dışında durmuyoruz.

Sevgili Enes iniş sırasında bozuk birden geçerken çamura takılıyor ve bu gördüğünüz kepçe ile kurtuluyor. 🙂

Enes’in anlatımı ile;

” Bu hikaye önemli !

Yolda çalışma var. Geneli asfaltına varıncaya kadar tamamlanmış trafiğe kapalı alan. Dedim bu toprak yolun ucu yine bağlanıyodur. Saldım aşağı. Yandaki kepçeci kamyoncu el hareketi yaptı inme der gibi… Dedim sorun olmaz giderim ben. Ama öyle olmadı… Yolda koca bir kanal karşıya geçmenin imkanı yok. aldım bisikleti elime tam yukarı çıkarken kepçeci arkadaş geldi indirdi kepçeyi. Yükledim bisikleti 🙂 Soldaki 2.5 metre daha yüksek olan yola kondurdu 🙂 Teşekkür edip yola devam :))) “

Taşhan düzlüğüne kadar indikten sonra bir petrole girip ekibin tamamlanmasını bekliyoruz. Burada sıcacık çay bizi bekliyor tabi, içimizi ısıtana kadar içiyoruz.

Bütün arkadaşlarımız tamamlandıktan sonra bir süre daha bekliyoruz ve sonra harekete geçiyoruz. Daha fazla üşümemek gerek, yoksa yarın pedallayacak hiç bir arkadaş bulamayabiliriz.

Çetibeli köyünü hızla geride bıraktıktan sonra günün son rampasını tırmanıyoruz. Yağmur bir diniyor, bir yağıyor. O nedenle pek ıslanmıyoruz ve keyifle pedal çevirmeye devam ediyoruz.

Gökçe köyüne kadar olan inişi çok dikkatli yapıyoruz. Çoğumuzda silik lastik var ve yerler ıslak. Birimize bir şey olması hepimizi çok üzecek, o nedenle çok daha dikkatli iniş yapıyoruz. Gökçe köyünü çıktıktan sonra tepeyi aştıktan sonra Akçapınar’a gireceğiz.

Yolu bilmeyen arkadaşlar için Akçapınar kavşağında durup bekliyoruz. İsmail ve Atalay Abi daha gerideler, İsmail’e yolu tarif etmiştim. O nedenle onları beklemeden köye giriş yapıyoruz.

Akçapınar köyünde yemek molası vereceğiz. Burada meşhur tostcu ve menemenci var. Orada oturup bir güzel karnımızı doyuracağız. Köyün içinden hızla yemek yiyeceğimiz yere doğru ilerliyoruz.

Nihayet varıyoruz ve siparişlerimizi veriyoruz hemen. Bu sırada bisikletlerimizi de olduğu gibi kapının önüne park ediyoruz. Çok açız çook…

Çok geçmeden İsmail ve Atalay Abide geliyor ve hep birlikte karnımızı doyurduktan sonra mutlu mutlu hatıra fotoğrafımızı çekiliyoruz.

Yemeğin üzerine tatlı yemek isteyen arkadaşlar hemen karşı tarafta Hatay’lı ve künefe yapan tatlıcıya gidiyor. Yemek ve tatlılardan sonra Akyaka’ya gitmek üzere hazırlanıyoruz. Çok az yolumuz kaldı o nedenle çok sakiniz ve rahatız. Yağmur da dindi, sadece ağaçlardan üzerime damlalar damlıyor.

Ekibimiz yolu kapatarak bu güzel yolda Gezgin Pedallar Seyr-i Muğla buluşmasının fotoğrafını çekiliyor…

Bizi bekleyen bir kaç araca yol verdikten sonra bizlerde harekete geçiyoruz ve 5-6 km yolumuz olan Akyaka’ya doğru bu güzel manzaralı yolda pedal çeviriyoruz.

Akyaka Kadın Azmağının yanında geçiyoruz ve merkeze doğru çıkıyoruz.

Bu akşam turumuza 4 arkadaşımız daha katılıyor. Vakitleri uymadığı için Datça’ya gelemeyen Gürkan Genç, Kevser Seri, İlker Kakan ve Serpil Koç bu akşam bizlere katılıyorlar.

Gün boyu yağmur yediğimiz için bugün hiç kimsenin çadır kurma niyeti yok. bir apart ayarlıyoruz ve pazarlığımızı yaptıktan sonra oraya arkadaşlarımızı yerleştiriyoruz. Benim anne ve babam burada yaşadığı için eve sığacak kadar arkadaşı yanıma alarak eve götürüyorum.

Akşam yemeğinde buluşmak üzere ayrılıyoruz ve duş ve dinlenmenin ardından 19:00’da yemek için sözleşiyoruz.

Güzel duş ve birazda dinlenmenin ardından çıkıyoruz dışarıya, hep birlikte buluşup yemek için yer bakıyoruz. Bir kaç yer içinden bizler için uygun ve güzel bir yer buluyoruz ve oturuyoruz. Muhteşem akşam yemeğinin ardından çekirdeğimizi, kolamızı alıp sahile gidiyoruz ve eşsiz muhabbet eşliğinde tüketiyoruz. Yarın 10:00 gibi yola çıkacağız. Akşam geç saate kadar eğlendikten sonra sabah buluşmak üzere ayrılıyoruz…

Gün Toplam Km: 38,06 | Ort. Hız: 15,2 | Max. Hız: 52,0 | Bisiklet Kullanma Süresi: 02:29:37

Tur Toplam Km: 120,62 ( Km saatim 26? lastiğe uyumlu olduğu için düzeltemedim, o nedenle az gösteriyor)

3.Gün Harita ve Yükselti Tablosu (Marmaris – Akyaka); Haritayı büyütmek için lütfen üzerine tıklayınız?

Sevgi ve Saygılarımla…

NOT: Fotoğraf desteği için sevgili Enes Şensoy ve Can Sarı turdaşlarıma çok teşekkür ederim…

onceki-gunorta-gunsonraki-gun

Gezgin Pedallar Seyr-i Muğla 3.Gün ( Marmaris – Akyaka )” üzerine 3 düşünce

• 03 Kasım 2011, 16:59

helala olsun valla serkan abi abi gene akyakadan marmarise yada marmaristen akyaka turu yapçakmısınız

• 03 Kasım 2011, 17:00

benide faceden istek gönderirsen sevinirim

• 03 Kasım 2011, 22:16

Kepçe iii denk glmşş Valla :))